Sökning: "Hur ser kunderna oss"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Hur ser kunderna oss.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på redovisningskonsulter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mirko Vicentijevic; Niclas Fingren; [2020-02-28]
    Nyckelord :Digitalisering; automatisering; redovisningskonsult; rådgivning; effektivitet och tillgänglighet.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Digitaliseringens frammarsch går rekordartat framåt vilket inte bara påverkar individer utan även yrken. Från 40-talet till dagens samhälle har datorer utvecklats och automatiserat människors arbete. På grund av digitaliseringen har redovisningskonsulternas yrke förutspåtts försvinna. LÄS MER

  2. 2. Privatrådgivningens integration av hållbara investeringar

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sandra Berghold; Åsa Bengtsson; [2020]
    Nyckelord :Svenska banker; placeringsrådgivning; placeringsval; hållbarhet.;

    Sammanfattning : Att investera hållbart har under de senaste åren ökat i popularitet och företag satsar mer och mer på att utvecklas samt arbeta för en hållbar utveckling. Detta gäller även banksektorn där forskningen dock är bristfällig då det kommer till hur banksektorn integrerar hållbarhetsperspektivet vid rådgivning ut mot kund. LÄS MER

  3. 3. E-handelsreturer av möbler och heminredning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anabela Milakovic; Muhamed Ribo; [2019]
    Nyckelord :returhantering; E-handel; gatekeeping; logistik; avoidance;

    Sammanfattning : Tillväxten i e-handelsbranschen har under de senaste åren ökat och i takt med detta ökar returer inom e-handeln. Returhantering är en oönskad process inom e-handelsbranschen då de inte tjänar något på det samtidigt som det är en kostsam process. Möbler och e-handel har inte alltid gått hand i hand tills början av 2013. LÄS MER

  4. 4. Lojalitetsprogram inom dagligvaruhandeln : Kundens upplevelse av dagligvaruhandelns lojalitetsprogram i förhållande till kundnöjdhet och kundlojalitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Björn Mantére; Fredrik Hellstrand; [2017]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; kundnöjdhet; kundlojalitet; lojalitet;

    Sammanfattning : Lojalitetsprogram är idag både välkänt och välanvänt bland dagligvaruhandelns konsumenter. Ett tydligt mönster inom dagligvaruhandelns lojalitetsprogram är att de är skapade för att uppmuntra kunden till att göra upprepade köp. LÄS MER

  5. 5. Flaggskeppsbutiker som marknadsföringsstrategi. : -En undersökning ur ett kundperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Abrahamsson; Florence Valtersson; [2014]
    Nyckelord :brand; CBBE; consumers; customer value; flagship stores; hedonic; image; marketing; practical; retail; social; strategy.; CBBE; detaljhandel; flaggskeppsbutiker; hedonisk; image; konsumenter; kundvärde; marknadsföring; praktisk; social; strategi; varumärke.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine customer attitudes towards flagship stores and how they perceive them. To ascertain this, and obtain answers to the research questions covering the study's main issues, we decided to turn to the customers who recently visited a flagship store. LÄS MER