Sökning: "I Hollywood"
Visar resultat 16 - 20 av 92 uppsatser innehållade orden I Hollywood.
16. Crazy Rich Asians: dramakomedi eller reklamkanal? : En kvalitativ studie om svenska studenters tolkningar av Singapores nationsvarumärke genom film.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Nationer är komplexa varumärken i kontrast till organisationers eller företags varumärken. De omfattar en rad aspekter såsom exempelvis turism, näringsliv och politik. Trots det, är det minst lika viktigt för ett land att skapa ett gott rykte kring sitt varumärke. LÄS MER
17. Visuell stil och intertextualitet i hjärndöda Blockbusters : -”She got to you with her perfumed words and her perky breasts”
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Martin Scorsese expressed dissatisfaction stating that superhero movies lacks uniqueness and emotional and psychological depth. In his opinion, these movies depict spectacle rather than character. Scorsese is not alone in his view - this has been a general opinion among film critics for decades. LÄS MER
18. A STAR IS (RE)BORN : Representation av könsroller i filmserien A Star Is Born
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : I denna uppsats genomförs en filmanalys och represenationsstudie av de fyra filmatiseringarna av A Star Is Born. Historien i filmserien fångar den helomfattande glamouren och romantiken av showbusiness, spänningen i när någon verkligen tror på dig, lyckan att hyllas som stjärna, fallgroparna när berömmet tar slut och den komplexa manliga och kvinnliga dynamiken i processen. LÄS MER
19. Tecknets roll i visuellt narrativ : En semiotisk analys av tangosekvensen i Moulin Rouge!
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Baz Luhrmanns kontroversialla musikal Moulin Rouge! är på grund av dess blanding mellan Hollywood och Bollywood fylld av visuell attraktion. Denna visuella attraktion i samband med termen visuellt narrativ, som fått ett ökat intresse inom filmbranschen, skapar ett intresse att undersöka hur denna film använder visuellt narrativ för att berätta en berättelse och genom detta skapa en större förståelse kring visuellt narrativ. LÄS MER
20. Tjuv, polis och bortglömda offer : En innehållsanalys av Helikopterrånet i svensk kvällspress mellan 2009 och 2010
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The purpose of the study was to examine how Sweden’s two biggest tabloids, Aftonbladet and Expressen, frame spectacular crime and specifically how they covered the Helicopter robbery that occurred in 2009. We identified three main participants in the story, the police, the culprits and the victims. LÄS MER