Sökning: "Ipad"
Visar resultat 41 - 45 av 371 uppsatser innehållade ordet Ipad.
41. En jämförelse mellan Apples djupkamerateknik och goniometern
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Idag görs rörelsemätningar manuellt i vården med hjälp av en goniometer. Mätningarna är ofta tidskrävande och kräver utbildade utövare samt är beroende av utövarens ögonmått. LÄS MER
42. Att "på ett lustfyllt sätt luras till att läsa och skriva" : En kvalitativ studie som undersöker lärares erfarenheter kopplat till iPad som ett läs-och skrivverktyg.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : In 2017, the Swedish government decided to implement digitalization in schools nationwide. The idea was that the school's digitalization would provide an opportunity to increase students' digital competence, knowledge development and equivalence. The iPad is a relatively new digital tool that is used in schools to a large extent. LÄS MER
43. Digitalisering och dess verktyg i förskolans värld : En uppsats om barnskötares och förskollärares syn på digitalisering och digitala verktyg
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this essay is to investigate preschool educators' views on digitalization at work. We have investigated preschool educators' views on digitalization and how the educators digital competence affects the use of digital tools. LÄS MER
44. How Can English Teaching Benefit from Students’ Extramural English in Secondary School 7-9?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Abstract This empirical study investigates how students in secondary school 7-9 learn the English language outside of school, in an informal setting, and how they can benefit from it in a formal setting in school. The usage of digital technology is more common nowadays amongst youngsters than it used to be before. LÄS MER
45. Digitala skrivverktyg i undervisningen : En litteraturstudie om lärplattan som pedagogiskt verktyg för elever med dyslexi eller ADHD i svenskundervisningen i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studien berör området digitala verktyg i skolväsendet med särskilt fokus på skrivverktyget lärplatta och hur det kan användas i undervisningen för att stödja elever som är i behov av särskilt stöd med inriktning på elever med dyslexi eller ADHD. Detta är ett relevant område att studera eftersom vi lever i ett digitaliserat samhälle där elever i årskurs F-3 möter digitala verktyg i skolan och i hemmet, vilket vidare beskrivs i inledningen. LÄS MER