Sökning: "Ipad"

Visar resultat 41 - 45 av 371 uppsatser innehållade ordet Ipad.

  1. 41. En jämförelse mellan Apples djupkamerateknik och goniometern

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Sava Taha; Björn Andstén; [2021]
    Nyckelord :Apple; depth camera; goniometer; range of motion; Microsoft Kincet; TUG; 3D; Apple; djupkamera; goniometer; range of motion; Microsoft Kinect; TUG; 3D;

    Sammanfattning : Idag görs rörelsemätningar manuellt i vården med hjälp av en goniometer. Mätningarna är ofta tidskrävande och kräver utbildade utövare samt är beroende av utövarens ögonmått. LÄS MER

  2. 42. Att "på ett lustfyllt sätt luras till att läsa och skriva" : En kvalitativ studie som undersöker lärares erfarenheter kopplat till iPad som ett läs-och skrivverktyg.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Amanda Jansson; [2021]
    Nyckelord :digital tools; iPad; primary school; reading learning; writing development; digitalt verktyg; iPad; lågstadiet; läsinlärning; skrivutveckling;

    Sammanfattning : In 2017, the Swedish government decided to implement digitalization in schools nationwide. The idea was that the school's digitalization would provide an opportunity to increase students' digital competence, knowledge development and equivalence. The iPad is a relatively new digital tool that is used in schools to a large extent. LÄS MER

  3. 43. Digitalisering och dess verktyg i förskolans värld : En uppsats om barnskötares och förskollärares syn på digitalisering och digitala verktyg

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Josefin Nilecrona; Sara Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Preschool; digital competence; digitization; digital tools; socio-cultural perspective; phenomenology; Förskola; digital kompetens; digitalisering; digitala verktyg; sociokulturellt perspektiv; fenomenologi;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate preschool educators' views on digitalization at work. We have investigated preschool educators' views on digitalization and how the educators digital competence affects the use of digital tools. LÄS MER

  4. 44. How Can English Teaching Benefit from Students’ Extramural English in Secondary School 7-9?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Heba Ali; [2021]
    Nyckelord :extramural English; informal learning; meaningful and relevant learning; teaching materials; outside-of-school english; students previous knowledge; digital technologies; motivation; students perceptions; observations; triangulation method; extramural engelska; informellt lärande; meningsfullt och relevant lärande; lärandematerial; motivation; observationer; modern teknologi;

    Sammanfattning : Abstract This empirical study investigates how students in secondary school 7-9 learn the English language outside of school, in an informal setting, and how they can benefit from it in a formal setting in school. The usage of digital technology is more common nowadays amongst youngsters than it used to be before. LÄS MER

  5. 45. Digitala skrivverktyg i undervisningen : En litteraturstudie om lärplattan som pedagogiskt verktyg för elever med dyslexi eller ADHD i svenskundervisningen i årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Melissa Berntzen; Moa Appelkvist; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; lärplatta; Ipad; dyslexi; ADHD; särskilda behov;

    Sammanfattning : Studien berör området digitala verktyg i skolväsendet med särskilt fokus på skrivverktyget lärplatta och hur det kan användas i undervisningen för att stödja elever som är i behov av särskilt stöd med inriktning på elever med dyslexi eller ADHD. Detta är ett relevant område att studera eftersom vi lever i ett digitaliserat samhälle där elever i årskurs F-3 möter digitala verktyg i skolan och i hemmet, vilket vidare beskrivs i inledningen. LÄS MER