Sökning: "Jennifer Strandberg"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Jennifer Strandberg.

  1. 1. Vi tvingar ingen att vara med, det är frivilligt! : En studie om pedagogers upplevelser av barns inflytande i förskolan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jennifer Andersson; Jasmine Strandberg; [2018]
    Nyckelord :Inflytande; barn; pedagoger; förskola;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om barns inflytande utifrån yrkesverksamma pedagogers perspektiv. Närmare bestämt syftar undersökningen till pedagogers upplevelser av arbetet med barns inflytande. LÄS MER

  2. 2. Revisionsmedarbetarens moraliska orientering : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar revisionsmedarbetarens moral

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Kristina Lindstedt; Jennifer Strandberg; [2017]
    Nyckelord :Moralorientering; EPQ; revisionsmedarbetare; revisor; idealism; relativism;

    Sammanfattning : Revisionsmedarbetares moralorientering är ett aktuellt ämne för den moderna revisionsprofessionen. Detta uttalande baserar sig på att revisionsarbetets natur samt att den ökade intensiteten på revisionsmarknaden ibland tvingar revisionsmedarbetaren att avgöra mellan vad som är rätt för professionen och vad som är rätt för byrån och klienten. LÄS MER

  3. 3. Gymnasiet är ett helvete – bokstavligt talat. En normkritisk textanalys av Engelsforstrilogin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Jennifer Hallberg; Johanna Larnemark; [2016-02-29]
    Nyckelord :Normkritisk pedagogik; intersektionalitet; Engelsforstrilogin; fantasy; normer; kapital; metaforer; narrativ fantasi;

    Sammanfattning : Abstract Examensarbete inom Lärarprogrammet LP01 Titel: Gymnasiet är ett helvete – bokstavligen talat. En normkritisk analys av Engelsforstrilogin Författare: Jennifer Hallberg och Johanna Larnemark Termin och år: HT 2014 Kursansvarig institution: Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap Handledare: Marita Rhedin Examinator: Bengt Jacobsson Rapportnummer: HT14-1120-3 Nyckelord: Normkritisk pedagogik, intersektionalitet, Engelsforstrilogin, fantasy, normer, kapital, metaforer, narrativ fantasi Denna uppsats har syftat till att genomföra en kvalitativ textanalys och undersöka hur den normkritiska pedagogiken kan tillämpas i svenskämnet. LÄS MER

  4. 4. Litterära Cirkeln : En studie hur Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren diskuterats på bokbloggar i anknytning till nätbokhandlar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Christina Blomberg; Jennifer Karlsson; [2015]
    Nyckelord :bokbloggar; Cirkeln; den litterära processen; nätbokhandlar; reader response; litteratursociologi; innehållsanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to examine posts on bookblogs about the book, Cirkeln by Mats Strandberg and Sara Bergmark Elfgren and see how it has distributed amongst readers through social media and reader response. We want through this examine whether bookblogs have a place in the literary society, and in such cases, how this may take place. LÄS MER

  5. 5. Samspel mellan barn med och utan en språkstörning - ur pedagogers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jennifer Strandberg; Leonora Babic; [2014]
    Nyckelord :Dragarbarn; Samspel; Språkbarn; Språkstörning;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att ta reda på hur samspelet yttrar sig mellan språkbarn, ett barn med en diagnostiserad språkstörning och dragarbarn, ett barn med en normal språkutveckling, ur pedagogers perspektiv. I kapitlet centrala begrepp kommer vi att behandla de begrepp som är centrala i vårt arbete, men framför allt i vår analys. LÄS MER