Sökning: "Jenny Jonsson"
Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden Jenny Jonsson.
21. Counteracting Subconscious Gender Discrimination - A Study on Perspective-taking and Perceived Competence as Mediating Variables in Interpersonal Communication
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Over the years, gender equality has been gaining ground in all aspects of society, as more and more people realize its importance, and the value it brings. Today, understanding, and counteracting, gender discrimination lies in the interest of not only those being discriminated against. LÄS MER
22. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER
23. Modersmålets betydelse för en framgångsrik och lyckad andraspråksinlärning
L2-uppsats, Avdelningen för humanioraSammanfattning : .... LÄS MER
24. Riksdagspartierna på Facebook : En kvantitativ innehållsanalys av interaktivitet och multimodalitet i riksdagspartiernas statusuppdateringar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : This study focuses on the social medium Facebook. Its intention is to examine the contents of the Facebook statuses the Swedish parliament parties chose to publish in the final two weeks before the parliamentary elections in 2010. The key concepts used in the analysis are interactivity and multimodality. LÄS MER
25. "Alla vägar in är bra" : En studie om anställdas upplevelse av kommunikation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : .... LÄS MER