Sökning: "Jenny Jonsson"

Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden Jenny Jonsson.

  1. 21. Counteracting Subconscious Gender Discrimination - A Study on Perspective-taking and Perceived Competence as Mediating Variables in Interpersonal Communication

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nicolina Jonsson; Jenny Zhao; [2014]
    Nyckelord :Interpersonal Communication; Saying-Is-Believing Paradigm; Gender Discrimination; Perspective-taking; Competence;

    Sammanfattning : Over the years, gender equality has been gaining ground in all aspects of society, as more and more people realize its importance, and the value it brings. Today, understanding, and counteracting, gender discrimination lies in the interest of not only those being discriminated against. LÄS MER

  2. 22. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Malin Jonsson; Jenny Netzler; [2011]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Sensory Strategies; Sensory Expressions; Sensory Impressions; Servicescape; Sight; Hearing; Smell; Taste; Touch; Brand Strategy; sinnesmarknadsföring; sinnesstrategi; sinnesuttryck; sinnesintryck; upplevelserum; synsinnet; ljudsinnet; luktsinnet; smaksinnet; känselsinnet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER

  3. 23. Modersmålets betydelse för en framgångsrik och lyckad andraspråksinlärning

    L2-uppsats, Avdelningen för humaniora

    Författare :Jenny Jonsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Riksdagspartierna på Facebook : En kvantitativ innehållsanalys av interaktivitet och multimodalitet i riksdagspartiernas statusuppdateringar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Linnea Jonsson; Jenny Arvidsson; [2011]
    Nyckelord :facebook; social media; interactivity; multimodality; political communication; facebook; sociala medier; interaktivitet; multimodalitet; politisk kommunikation;

    Sammanfattning : This study focuses on the social medium Facebook. Its intention is to examine the contents of the Facebook statuses the Swedish parliament parties chose to publish in the final two weeks before the parliamentary elections in 2010. The key concepts used in the analysis are interactivity and multimodality. LÄS MER

  5. 25. "Alla vägar in är bra" : En studie om anställdas upplevelse av kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jenny Nordansjö; Linn Jonsson; [2011]
    Nyckelord :Kommunikation; anställda; e-mail; face to face;

    Sammanfattning : .... LÄS MER