Sökning: "Jenny Arvidsson"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Jenny Arvidsson.
1. Kvalitetssäkring av onboardingprocessen för nya kunder : En kvalitativ fallstudie hos en avdelning på ett företag inom finanssektorn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This study is conducted at a department, hereinafter referred to as Företaget, at a company within the financial sector. Företaget works for corporate customers and offers car administration to customers who own 20 cars or more in their business. LÄS MER
2. Räknas de? : Hur personal ser på särskoleelevers delaktighet på fritidshemmen.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Vårt arbete var en kvalitativ intervjustudie där vi intervjuade personal på fritidshem, speciallärare samt rektorer på två skolor i södra Sverige för att se hur särskoleelever uppfattas vara delaktiga under sin vistelse på fritidshemmen. Vår teoretiska bakgrund baserade vi på det sociokulturella perspektivet samt de 6 delaktighetsaspekterna, tillhörighet, tillgänglighet, samhandling, erkännande, engagemang samt autonomi. LÄS MER
3. FRIVILLIGT ENSAMSTÅENDE : Kvalitativ intervjustudie om kvinnors erfarenheter i mötet med hälso- och sjukvårdspersonal i samband med assisterad befruktning
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: År 2016 blev det möjligt för ensamstående kvinnor i Sverige att genomgå assisterad befruktning. Nuvarande forskning har bristfällig kunskap om kvinnors erfarenheter av mötet med vårdpersonal och fokuserar mestadels på varför kvinnor frivilligt väljer assisterad befruktning och uppfostra barnen som ensamstående. LÄS MER
4. ”Jag försöker se barnen som individer och inte som pojkar eller flickor” : En studie om hur nio förskollärare resonerar kring genus- och jämställdhetsarbetet på tre förskolor
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is, through qualitative interviews, to identify the reasoning behind working methods designed to counteract gender roles and norms, as applied by nine teachers working in three municipal preschools in Stockholm. Beside, another aim is to gain an understanding of their reasoning, and the methods used to promote gender equality among the children. LÄS MER
5. Specialpedagogiskt stöd och insatser : -för barn med språkstörning i förskolans lärmiljö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Abstrakt Språkstörning är en diagnos som innebär att barnet har en språklig svårighet. Barnet har svårt att förstå vad som sägs, att producera och använda ord för att kunna kommunicera med andra. LÄS MER