Sökning: "Johan Lundberg"
Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden Johan Lundberg.
21. Framtida/Modern/Ny/Samtida Svensk bostad : Hur kan vi inspireras av historien för att rita bostäder idag?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : En undersökning av den svenska bostadens historia från forntid (13 000 f. Kr.) fram till modernismens genombrott (1930 e. Kr. LÄS MER
22. Man vill inte vara den som är den : En studie över konsumentens ovilja att klaga på livsmedel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Klagande kunder är värdefulla kunder; därför är det viktigt att förstå vad som kan hindra dem från att klaga. Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera varför konsumenter inte väljer att klaga på defekta livsmedel, en produktkategori som har svårt att genera klagomål. LÄS MER
23. Att predicera arbetsprestation hos telekommunikatörer: personlighet och specifika kognitiva förmågor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Callcenterbranschen växer kraftigt och flera forskare har uppmärksammat behovet av att identifiera vad som kännetecknar lämpliga kandidater för arbete på callcenters. Syftet med denna studie var att studera huruvida verbal förmåga, numerisk förmåga och personlighet, utifrån femfaktormodellen, predicerar typisk arbetsprestation hos anställda (N=100) på ett inkommande callcenter. LÄS MER
24. Tjänstekvalitetens inverkan på kundlojalitet : när en tjänst går från att vara avgiftsfri till att bli avgiftsbelagd
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Title: The impact of service quality on customer loyalty - when a service changes from being free to become surcharged Authors: Carl Johan Olsson, Marcus Johansson and Victor Carlsson Supervisor: Hans Lundberg Course: Bachelor thesis in business administration, 15 Credits (15 ECTS) Keywords: Service quality, customer loyalty, price movement Purpose The purpose of this essay is to increase the understanding if the perceived quality by the service users correlates with a future loyalty to a service when it cease from being free, to become charged. • Does the perceived quality of a service by the service users affect a future loyalty to a service, when it cease from being free, to become charged? Method In this essay we have chosen to implement a quantitative research method based on a survey. LÄS MER
25. Trycksatta huvudvattenledningar : Guide för material och schaktfria metodval vid åtgärder av vattenledningar
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Detta examensarbete har utförts på uppdrag av Johan Lundberg AB som har haft ett behov av att det tas fram en guide vid åtgärder av vattenledningar. Åtgärder kan innebära nyläggning, utbyte eller renovering av en vattenledning. LÄS MER