Sökning: "Johan Lundberg"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden Johan Lundberg.

  1. 21. Framtida/Modern/Ny/Samtida Svensk bostad : Hur kan vi inspireras av historien för att rita bostäder idag?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Johan Fransson; Olivia Norlin; [2015]
    Nyckelord :Svensk bostad; Erik Lundberg; Sigurd Erixon; Historia; Typhus; enfamiljsbostäder; enfamiljshus; Villa; Typhus Forntid; Medeltid; Klassicism; Romantik;

    Sammanfattning : En undersökning av den svenska bostadens historia från forntid (13 000 f. Kr.) fram till modernismens genombrott (1930 e. Kr. LÄS MER

  2. 22. Man vill inte vara den som är den : En studie över konsumentens ovilja att klaga på livsmedel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Lundberg; Johan Rosvall; [2015]
    Nyckelord :Klagomål; klagomålshantering; organisationsrättvisa; fördelningsrättvisa; processrättvisa; interaktionsrättvisa.;

    Sammanfattning : Klagande kunder är värdefulla kunder; därför är det viktigt att förstå vad som kan hindra dem från att klaga. Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera varför konsumenter inte väljer att klaga på defekta livsmedel, en produktkategori som har svårt att genera klagomål. LÄS MER

  3. 23. Att predicera arbetsprestation hos telekommunikatörer: personlighet och specifika kognitiva förmågor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Natalie Szablowski; Johan Lundberg; [2013]
    Nyckelord :callcenter; arbetsprestation; verbal förmåga; numerisk förmåga; personlighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Callcenterbranschen växer kraftigt och flera forskare har uppmärksammat behovet av att identifiera vad som kännetecknar lämpliga kandidater för arbete på callcenters. Syftet med denna studie var att studera huruvida verbal förmåga, numerisk förmåga och personlighet, utifrån femfaktormodellen, predicerar typisk arbetsprestation hos anställda (N=100) på ett inkommande callcenter. LÄS MER

  4. 24. Tjänstekvalitetens inverkan på kundlojalitet : när en tjänst går från att vara avgiftsfri till att bli avgiftsbelagd

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Victor Karlsson; Carl Johan Olsson; Marcus Johansson; [2013]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; kundlojalitet; prisförändring;

    Sammanfattning : Title: The impact of service quality on customer loyalty - when a service changes from being free to become surcharged Authors: Carl Johan Olsson, Marcus Johansson and Victor Carlsson Supervisor: Hans Lundberg Course: Bachelor thesis in business administration, 15 Credits (15 ECTS) Keywords: Service quality, customer loyalty, price movement Purpose The purpose of this essay is to increase the understanding if the perceived quality by the service users correlates with a future loyalty to a service when it cease from being free, to become charged. • Does the perceived quality of a service by the service users affect a future loyalty to a service, when it cease from being free, to become charged? Method In this essay we have chosen to implement a quantitative research method based on a survey. LÄS MER

  5. 25. Trycksatta huvudvattenledningar : Guide för material och schaktfria metodval vid åtgärder av vattenledningar

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Henrik Cranser; [2013]
    Nyckelord :water mains; water pipes; trenchless methods; vattenledningar; schaktfria metoder; rörmaterial;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har utförts på uppdrag av Johan Lundberg AB som har haft ett behov av att det tas fram en guide vid åtgärder av vattenledningar. Åtgärder kan innebära nyläggning, utbyte eller renovering av en vattenledning. LÄS MER