Sökning: "Josefine Model"

Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser innehållade orden Josefine Model.

  1. 1. Examining the Possibilities of Live, Virtual, Constructive (LVC)

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Josefine Thunström; [2024]
    Nyckelord :LVC; train like you fight; test and analysis; radar; Military Utility; LVC; train like you fight; test och analys; radar; militär nytta;

    Sammanfattning : Live, Virtual, and Constructive (LVC) is a relatively newly developed system of systems concept designed to provide a new way of conducting training for, but not exclusively, fighter pilots. “Train like you fight” is a commonly used quote when talking about LVC. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  3. 3. Effekten av mikro- och makroinfluencers på köpintentionen : En kvantitativ studie om influencer-typernas påverkan inom färg-kosmetika

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hanna Larsson; Linn Nyman; Josefine Wallén; [2023]
    Nyckelord :Mikroinfluencers; makroinfluencers; Source credibility model; köpintention; Theory of planned behavior; attityd;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa förståelse för om och i så fallhur mikro- och makroinfluencers påverkar relationen mellan attitydkomponenterna (tillförlitlighet, experits och attraktivitet) och köpintentionen. Metod:Denna studie baseras på en kvantitativ forskningsmetod där primärdata samlades in via en digital enkätundersökning. LÄS MER

  4. 4. Lärares acceptans av ChatGPT : En kvantitativ studie utifrån gymnasielärarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Josefine Bäckström; Fanny Sidenborn; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study provides insight into how subject teachers in Swedish and Mathematics in Stockholm perceive and integrate ChatGPT into their work. Using a quantitative approach based on the Technology Acceptance Model (TAM), the study found that teachers in mathematics generally have a more positive attitude towards and use ChatGPT to a greater extent than Swedish teachers. LÄS MER

  5. 5. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Josefine Johansson; [2023]
    Nyckelord :Brand Equity; consumer-based brand equity CBBE ; soccer club; sport brands; branding; supporter loyalty; Varumärkeskapital; konsument baserad varumärkeskapital; fotbollsklubb; sportvarumärke; varumärkesbyggande; supporterlojalitet;

    Sammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER