Sökning: "KAIZEN TEAM"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden KAIZEN TEAM.

  1. 6. Managing Quality at the Operational Level : A Case Study at Nordea

    Kandidat-uppsats, IHH, Redovisning och finansiering

    Författare :Malin Holfve; Mikaela Mård; Maria Pekár; [2009]
    Nyckelord :Quality; Quality Management; Total Quality Management; TQM; Lean-production; Kaizen; Service Industry; Nordea; Case Study;

    Sammanfattning : The majority of researchers, believe that quality management is the aspect of strategy, a method strategically formed to gain competitive advantage. Quality must however, be managed in the sense that it fits the organization. Besides, organizations must also develop strategies to continuously improve and measure quality work. LÄS MER

  2. 7. Identifiering och uppföljning av dagliga fel och brister på byggarbetsplatsen : Samt hur dessa kan hanteras enligt Lean-koncepttänkande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Martin Karlsson; Fredrik Landegren; [2008]
    Nyckelord :Byggprocessen; Lean Construction; Slöseri; Kaizen och Just In Time;

    Sammanfattning : Byggbranschen brottas idag med en hel del fel och brister i byggprocessen. Exempel på problem är bl.a. höga byggkostnader, kvalitetsbrister samt att det förekommer slarv och okunskap. LÄS MER

  3. 8. Att komma igång med ständiga förbättringar : 10 steg till att skapa en förbättringskultur

    Master-uppsats, Kvalitetsteknik

    Författare :Helen Solver; Julia Backström; [2008]
    Nyckelord :kvalitet; förbättringsarbete;

    Sammanfattning : Många företag upplever en stor ambivalens mellan att se snabba ekonomiska resultat och att bygga upp ett hållbart kvalitetsarbete. Samhället kräver de senaste högteknologiska lösningarna och företag som inte följer med i utvecklingen riskerar att förlora sin ställning på marknaden. LÄS MER

  4. 9. Problemidentifiering och idéuppsnappning i kvalitetsarbetet - en undersökning av fortlöpande kvalitetsförbättring i butikskedjor

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Åsa Lindblom; Pernilla Nilsson; [2006]
    Nyckelord :retailbranschen; central styrda butikskedjor; koncept; interorganisatoriskt processer; problemidentifiering; idérikedom; förslagssystem; team; kvalitetsarbete; kvalitetsprinciper; ständiga förbättringar; kaizen; gemba; continuous improvements; total quality management; Trade; Handel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I retailbranschen krävs ett fokus på detaljer, och med snabba förändringar som en dominerande faktor, behöver dessa detaljer ständigt kvalitetsförbättras. I den allt hårdnande konkurrensen behövs ledare och medarbetare som ständigt tänker på organisationens behov. LÄS MER

  5. 10. Problemanalys vid Aros Quality Group Enclosure Systems AB

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Rickard Stjärndahl; Tobias Aronsson; [2006]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Lean Production; Just in Time; Kaizen; Kanban; Supply Chain Management; Lean Production; Just in Time; Kaizen; Kanban;

    Sammanfattning : The aim of this report is to increase the knowledge and understanding of the problems within the production at AQ Enclosure systems, and thereby achieve a more stable flow throughout the whole process, a better working environment and better competition advantages. The internal flow along with the external cooperation is very important for the company, because it views flexibility and short leadtime as it is the most important competitive means. LÄS MER