Sökning: "KD"

Visar resultat 1 - 5 av 120 uppsatser innehållade ordet KD.

  1. 1. Development of a PNA-drug conjugate for pretargeted delivery of cytotoxic drugs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Theranostics

    Författare :Astrid Haraldsson; [2023]
    Nyckelord :PNA; pretargeting; cancer therapy; cytotoxic payload;

    Sammanfattning : One of the major challenges in cancer treatment is delivering high enough doses of active substance specifically to cancer cells without accumulation in healthy organs. Pretargeting has emerged as a potential solution, where the delivery of a cancer recognizing (primary) agent and a cancer killing (secondary) agent are separated. LÄS MER

  2. 2. Knowledge distillation for anomaly detection

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Nils Gustav Erik Pettersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The implementation of systems and methodologies for time series anomaly detection holds the potential of providing timely detection of faults and issues in a wide variety of technical systems. Ideally, these systems are able to identify deviations from the normal behavior of systems even before any problems manifest, thus enabling proactive maintenance. LÄS MER

  3. 3. Exploring a unique pocket in Galectin-8N by the synthesis of D-galactoside-based benzimidazole inhibitors

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för analys och syntes

    Författare :Sid Bartold; [2023]
    Nyckelord :organic chemistry; synthesis; gal; gal-8; gal-8N; galectin; galectin-8; galectin-8N; inhibitor; drug development; benzimidazole; galactoside; carbohydrate; carbohydrate chemistry; Suzuki-coupling; Chemistry;

    Sammanfattning : Galectins are a family of glycan-binding proteins where galectin-8 is a part of the subgroup known as tandem-repeat type galectins. Galectin-8 is composed of two homologous CRDs, one N- and one C-terminal CRD. As it stands now, galectin-8N has been found to bind to a larger number of glycans than galectin-8C. LÄS MER

  4. 4. “When to buy, What to buy and How much to buy” : En fallstudie om hur klädjätten NA-KD använder sig av rabattkoder som marknadsföring på Instagram och vad detta innebär för samtidens konsumtionsbeteenden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Alba Guerini Molin; Maja Morenius; [2023]
    Nyckelord :influencer; social media; Instagram; marketing; collaborations; discount-codes; consumption theory; fast-fashion; influencer-marketing; brand identity; brand image. influencer; sociala medier; marknadsföring; samarbeten; rabattkoder; konsumtionsteori; snabbmode; influencermarknadsföring; varumärkesidentitet; varumärkesbild.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In the following case study, we have investigated how the fast fashion brand NA-KD uses discount codes as a marketing tool on Instagram with the help of influencers and what this in turn means for our consumption of fashion and clothing. In order to answer our research questions and gain a better understanding of this type of marketing, a qualitative content analysis was applied to two different video presentations with the founders of the brand, Jarno Vanhatapio and Magnus Hjörne. LÄS MER

  5. 5. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER