Sökning: "Knowledge Management Competencies"

Visar resultat 16 - 20 av 119 uppsatser innehållade orden Knowledge Management Competencies.

  1. 16. Fostering Organizational Resilience : Managing knowledge through practices and routines

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Carmen Liliana Flores Noguera; Christi Astuti Kambey; [2022]
    Nyckelord :organizational resilience; knowledge management; organizational learning; entrepreneurship; dynamic capabilities.;

    Sammanfattning : Background: Challenging times have affected all economic sectors and every business environment. Hence the importance of developing resilience, particularly in startups that are young organizations characterized by dynamism and often lack resources. LÄS MER

  2. 17. Which leadership competencies are required in the 21st century? : A cross-industry case study in service-providing departments in Germany on leadership competencies

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Rebecca Stärk; [2022]
    Nyckelord :leadership; competency; competency model; digital transformation; KODE® KompetenzAtlas;

    Sammanfattning : This paper investigates which leadership competencies are required in the 21st century. It further aims to set up a competency model for leaders based on the competency model of Erpenbeck, von Rosenstiel, and Heyse. LÄS MER

  3. 18. Engineers for Sustainability: Exploring theintegration of sustainability in engineering education : Towards more integration in engineering programmes in Sweden

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Victor Fassina; Josefien Meerevoort; Khadija El Alami; [2022]
    Nyckelord :Systemic Sustainability Integration; Sustainability Competencies; Engineering Education; Strategic Sustainable Development;

    Sammanfattning : For society to move towards sustainability, competent engineers able to tackle systemic socioecological challenges are needed. To ensure this, integrating sustainability in engineering education is instrumental. LÄS MER

  4. 19. Vad kännetecknar det systematiska kvalitetsarbetet i förskolan? : En kvalitativ studie av förskollärares erfarenheter av systematiska kvalitetsarbetet i förskolan

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Varvara Koselkova; [2022]
    Nyckelord :didactics; competence; cooperation; preschool; preschool teachers; quality; the systematic quality work; teaching.; didaktik; det systematiska kvalitetsarbetet; förskola; förskollärare; kompetens; kvalitet; samarbete; undervisning.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med mer kunskap om det systematiska kvalitetsarbetet i förskolan. Enligt läroplanens riktlinjer ska förskollärare ansvara för att resultat från uppföljningar och utvärderingar systematiskt och kontinuerligt analyseras för att utveckla kvaliteten i förskolan. LÄS MER

  5. 20. Personcentrerad vård vid kronisk smärta - Sjuksköterskans erfarenheter : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Carolina Carlsson; Elsa Ibishi; [2022]
    Nyckelord :Attitudes; Chronic pain; Nurse’s experience; Person-centered care; Attityder; Kronisk smärta; Personcentrerad vård; Sjuksköterskans erfarenhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kronisk smärta är ett hälsoproblem med en negativ påverkan på människors livskvalité. En av sjuksköterskornas kärnkompetenser är personcentrerad vård vilket visar ha ett positivt inflytande på kvalitén på patientens omvårdnad. Syfte:Att belysa sjuksköterskans erfarenheter av personcentrerad vård vid kronisk smärta. LÄS MER