Sökning: "Kostnadsbaserad prissättning"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Kostnadsbaserad prissättning.
1. Pricing The Value Proposition in Start-up Environment : A multi case study on start-up Pricing
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Pricing is one of the most critical factors for a company to thrive in the market. Unlike big companies, there is no pricing data available for startup companies. Pricing is one of the factors for startup failure. LÄS MER
2. Affärsrelationens påverkan inom Business-to-Business : En studie avsedd att undersöka hur prissättningsstrategier i B2B-kontexten influeras av affärsrelationer
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Affärsrelationer har kommit att bli allt viktigare för företag de senaste åren, speciellt de som har som mål att bilda relationer med ett företag som kund. Affärsrelationen kan påverka många beståndsdelar inom parternas verksamhet. LÄS MER
3. The Right Price - At What Cost? : A Multi-industry Approach in the Context of Technological Advancement
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The business climate is undergoing a transformation and managers are faced with several challenges, not the least of which is related to pricing strategy. With an increased transparency in the market as well as anincreased competitive pressure, and with more sophisticated and well-informed consumers, retail businesses find it hard to navigate the pricing jungle. LÄS MER
4. Prissättning inom B2B-företag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom en flerfallsstudie analysera och söka förståelse för sambanden mellan prissättningsstrategier och prissättningsmetoder som tillämpas hos företag som riktar sin verksamhet främst mot andra företag, B2B. Analysen av empirin sker med hjälp av redan existerande teorier om prisstrategier och prissättningsmetoder. LÄS MER
5. Värdebaserad prissättning : Ett internt angreppsätt
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det finns i huvudsak tre väletablerade prissättningsstrategier; kostnadsbaserad,konkurrensbaserad och värdebaserad. Den värdebaserade prissättningsmetoden bestämmer ettpris baserat på produktens värde för användaren. LÄS MER