Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Populärkultur i förskolan : - En kvalitativ studie om pedagogers samtal kring barn och populärkultur

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Lisa Martinsson; Kristin Malmström; [2016]
    Nyckelord :Populärkultur; förskola; pedagoger; barn; socialkonstruktionism; diskurspsykologi;

    Sammanfattning : Populärkultur utgör en central del av dagens massmediala samhälle och barn anses vara en aktiv målgrupp inom detta område. På grund av barns många möten med populärkulturella influenser är det ett aktuellt ämne för såväl hemmet som för förskolans verksamhet. LÄS MER

  2. 2. Saving Face or Greedy Opportunism? - External Conditions' Influence on Private Equity Exits

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Douglas Martinsson; Kristin Samuelsson; [2012]
    Nyckelord :European Private Equity; Exit Strategies; Duration; Opportunistic Behavior; Macroeconomic Conditions;

    Sammanfattning : This paper aims to contribute to the current discussion where both academia and the private sector debate the benefits and drawbacks of the Private Equity industry. Recent critics have accused Private Equity Funds of acting opportunistically by exploiting beneficial conditions, imposing risks to their portfolio companies and increasing personal remuneration on the expense of extensive lay-offs. LÄS MER

  3. 3. Varumärken : Ur barns perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Hanna Svedulf; Kristin Martinsson; [2012]
    Nyckelord :barn; konsumtion; bildanalys; children; brands; brand equity; consumption; children’s brand pyramid; visual literacy; peer pressure; imagery analysis; varumärke; varumärkesvärde; klädmärke; barns varumärkespyramid; grupptryck;

    Sammanfattning : Dagens teknologiska utveckling har bidragit till vårt mediaintensiva samhälle som iallt större utsträckning har övergått till ett konsumtionssamhälle. Trots Sverigesrestriktioner gällande marknadsföring riktat till barn, står barn för stora delar avlandets konsumtion, vilket inte minst förstärkts genom internets utveckling. LÄS MER

  4. 4. Feedback och uppmuntran - vilka elever får det? : En studie om hur idrott– och hälsolärare ger feedback och uppmuntran till sina elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sofia Martinsson; Kristin Höglund; [2011]
    Nyckelord :Feedback; uppmuntran; idrott och hälsa; skola; kön;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur och i vilken utsträckning lärare i skolämnet idrott och hälsa ger feedback på elevers prestationer och beteenden under lektionerna. Metoden som använts i studien har varit observationer och intervjuer med idrott– och hälsolärare som är verksamma på högstadiet och gymnasiet. LÄS MER

  5. 5. Produktplaceringar - i vilken utsträckning uppmärksammar vi dem och hur upplevs de?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christer Helin; Andreas Malmgren; Kristin Martinsson; Kristina Ripa; [2002]
    Nyckelord :produktplacering; långfilm; perception; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.... LÄS MER