Sökning: "Kundlojalitet"
Visar resultat 16 - 20 av 418 uppsatser innehållade ordet Kundlojalitet.
16. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose: This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER
17. Strategier för fastighetsmäklare i hög- respektive lågkonjunktur
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Fastighetsmarknaden är en ständigt föränderlig marknad, där priserna och efterfrågan på bostäder varierar beroende på låg- och högkonjunktur. Detta påverkar fastighetsmäklare genom att de ständigt behöver anpassa sina strategier utifrån omständigheterna. LÄS MER
18. Kundengagemang i sociala medier: : En kvantitativ undersökning om hur Instagram skapar kundengagemang
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens universitetSammanfattning : Personlig respons och förtroende är viktiga faktorer för att kunder ska klicka´gilla´och handla från företaget. Personalisering påverkar köpbeslut och att kunden ska klicka ´gilla´ men har mindre inverkan på att dela och kommentera. Genom att svara på DM och kommentarer är viktigt för att bemöta kunden personligen. LÄS MER
19. Samspelet mellan Varumärkesidentitet och Varumärkesimage : En Analys av dess Inverkan på Konsumentlojalitet inom Paketresebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Resebranschen står inför en intensiv konkurrenssituation där främjande av kundlojalitet är av avgörande betydelse för företagens framgång. Syftet med denna studie är att utforska samspelet mellan varumärkesimage och varumärkesidentitet och dess påverkan på kundlojalitet. LÄS MER
20. Strikta returpolicyers påverkan på konsumenters köpvilja
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett problem i den växande e-handelskonsumtionen av mode och shopping online har gjort det mycket lättare för konsumenter att konsumera. Ändå glöms returprocessen ofta bort på grund av bekvämligheten som är online shopping. LÄS MER