Sökning: "Kundupplevelser"

Visar resultat 6 - 10 av 43 uppsatser innehållade ordet Kundupplevelser.

  1. 6. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Lukas Runesson; Josef Zanier; Almedina Alic; [2023]
    Nyckelord :Social media; Customer loyalty; Customer engagement; Customer experience; Satisfaction.; Sociala medier; Kundlojalitet; Kundengagemang; Kundupplevelser; Tillfredsställelse.;

    Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER

  2. 7. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Peterson; [2023]
    Nyckelord :Analysmodell; förköpsfasen; hållbar konsumtion; kundupplevelse; värdeskapande; e-handel; B2C;

    Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER

  3. 8. Gamification inom e-handel utifrån ett kundperspektiv : En studie om hur kunden upplever gamification inom en ehandelsverksamhet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Arvidsson Matsson; [2023]
    Nyckelord :Gamification; spelelement; kund; e-handel; kundupplevelse; tillit etik;

    Sammanfattning : Gamification kan definieras som användning av spelelement i icke-spelkontexter. Det huvudsakliga syftet till att implementera gamification i ett system är att använda spelmekanismernas egenskaper för att motivera vissa beteenden hos människor. LÄS MER

  4. 9. Inbound Marketing och Value Co-Creation inom kultursektorn - En studie om hur kommunala kulturorganisationer i Göteborg använder sig av digitala marknadsföringsmetoder för att skapa värde med kunder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linnéa Rastborg; [2022-08-25]
    Nyckelord :kulturekonomi; digital marknadsföring; inbound marketing; value co-creation; art marketing; värdeskapande; kundupplevelser; kulturella värden; kulturorganisationer;

    Sammanfattning : This bachelor thesis aims to examine the effects that innovative digital marketing strategies have on Value Co-Creation in cultural organizations. Former research suggests that Value Co Creation has positive effects on customer experiences, as well as economic growth. LÄS MER

  5. 10. Lyckad eller misslyckad individanpassad marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Fankl; Pelle Szegedi Jess; Victor Tomas; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring IAM ; kundupplevelse; upplevelsebaserad marknadsföring; frekvens; relevans; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Successful or unsuccessful personalized marketing? - A study on the attitude of young adult consumers towards personalized marketing and its impact on the customer experience Seminar date: January 11th 2023 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor's Degree Project in Marketing, Undergraduate level, 15 credits Authors: William Fankl, Pelle Szegedi Jess, Victor Tomas Supervisor: Veronika Tarnovskaya Five Keywords: Personalized marketing, Customer experience, Experiential marketing, Frequency, Relevance Research Question: What are young adult consumers' attitude towards personalized marketing and how does it affect the customer experience? Purpose: The purpose of this study is to increase understanding of the attitudes that personalized marketing generates among young adult consumers and its impact on customer experience Methodology: This study uses a qualitative method with a semi-structured interview process. The study has a constructionist ontological standpoint and an abductive research approach. LÄS MER