Sökning: "Kundupplevelser"

Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade ordet Kundupplevelser.

  1. 21. Digital kundupplevelse : En kvalitativ studie om hur business-to-business företag åstadkommer kundupplevelser i digitala kanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Martinsson; Anette Örjegren; [2020]
    Nyckelord :Kundupplevelser; Användarupplevelser; Digitala upplevelser; kundresa; Digitalisering; Digital marknadsföring; Marknadsföring; Kundfokus; Kundlojalitet; Sociala medier; Omnikanal; multikanal; Buzz; Word-of-mouth; Sökmotormarknadsföring; Sinnesmarknadsföring; Marknadskommunikation; Upplevelsebaserad marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte med denna studie är att identifiera och beskriva hur företag inom business-to-businessarbetar och genererar kundupplevelser genom digital kommunikationsstrategi för att stärkakundrelationer. Metod: Studien är av kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  2. 22. Generation Y and digital banking : How can traditional Swedish retail banks address the needs and behavior of Generation Y in digital banking?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ludvig Wedberg; [2019]
    Nyckelord :Open banking; PSD2; Multisided platforms; Personalization; Customer experience; Customer journey; Generation Y;

    Sammanfattning : The financial sector is transforming as a result of PSD2 and open banking. The traditional retail banks face new competition from FinTechs and BigTechs. 78 percent of Nordic banks are concerned by the threat of disruption and 88 percent think that they need to rethink their business model. LÄS MER

  3. 23. En bransch i digital förändring : En studie om e-handelns påverkan på den svenska apoteksmarknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnea Josefsson; Sofia Tennander; [2019]
    Nyckelord :digitalisation; e-commerce; strategies; multichannel; the Swedish pharmacy market; digitalisering; e-handel; strategier; försäljningskanaler; svensk apoteksverksamhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har haft en stor påverkan på den svenska handeln. E-handeln har de senaste åren fått en ökad betydelse och präglas idag av stark tillväxt. Inom flera branscher har det därtill skett en kanalförflyttning från fysiskt till digitalt och en reduktion av fysiska butiker. LÄS MER

  4. 24. Design är mer än bara färg och form : En kvalitativ studie om hur design- och möbelmässor arbetar med tjänstedesign

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Andersson; Sabina Eskesjö Wolffsen; Maja Sundberg; [2019]
    Nyckelord :Design; tjänstedesign; design- och möbelmässor; mässarrangörer; utställare; besökare; kundupplevelse; värde; värdeskapande; innovation; interaktion.;

    Sammanfattning : Titel: Design är mer än bara färg och form Författare: Emma Andersson, Sabina Eskesjö Wolfssen & Maja Sundberg Examinator: Christine Tidåsen Handledare: MaxMikael Wilde Björling Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Programmet Inredning och Butikskommunikation, Linnéuniversitetet, VT19. LÄS MER

  5. 25. Designing useful and effective mobile tools to assist light designers’ work process

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Olivia Bengtsson; [2019]
    Nyckelord :Light designer; Color temperature; Customer Experience; Smart Lightning;

    Sammanfattning : I takt med att e-handeln växer sig större behöver fysiska butiker blir allt mer upplevelseinriktad och leverera unika kundupplevelser för att inte mista sina kunder. Ljus och belysning är en viktig komponent för att påverka kundupplevelse, eftersom ljus direkt påverkar komfort och navigering i butiken. LÄS MER