Sökning: "Kvalitativa intervjuer Stockholms universitet Institutionen för pedagogik och didaktik"
Visar resultat 11 - 15 av 59 uppsatser innehållade orden Kvalitativa intervjuer Stockholms universitet Institutionen för pedagogik och didaktik.
11. Studie- och yrkesvägledning i grundskolans årskurs 1-6 -Arbetet, förutsättningarna och effekterna : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur det praktiska arbetet med studie- och yrkesvägledning för grundskolans årskurs 1–6 ser ut och vilka förutsättningar studie- och yrkesvägledare anser sig få för att utföra detta arbete. Undersökningen har belyst frågan om studieoch yrkesvägledare arbetar med att undersöka normativa uppfattningar om studier och yrken hos elever i årskurs 1–6. LÄS MER
12. Motsättningar mellan lednings- och medarbetarperspektiv på räddningstjänstens lärande : En fallstudie om en brandstations lärandepotential i praktiken
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med kunskap som kan utveckla räddningstjänstens arbetsplatslärande. Studien är en kvalitativ fallstudie med en ontologisk ståndpunkt som kan beskrivas som konstruktivistisk. LÄS MER
13. Tech-rekryterares och tech-talangers relation på en överhettad marknad : En kvalitativ studie om lärande-, socialisations- och karriärsprocesser vid rekrytering
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Bristen på arbetskraft inom tech-branschen skapar en konkurrens bland tech- rekryterare om tech-talanger. Tech-rekrytering skiljer sig ofta från mer traditionella rekryteringsprodecurer. Istället för ett arbetssätt där den sökande själv skickar in ansökan behöver tech-rekryterare använda uppsökande metoder. LÄS MER
14. “...jag förväntade mig inte att hon skulle ställa frågor” : En kvalitativ studie om hur vuxna individer med utländsk bakgrund upplever samt förstår samtal med studie- och yrkesvägledare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Målet med studien är att identifiera hur människor med utländsk bakgrund förstår syftet med studie och yrkesvägledning samt identifiera de skillnader mellan det som efterfrågas och det som ges ur individens perspektiv. Studiens metod är baserad på sex kvalitativa intervjuer som genererade data. LÄS MER
15. Etnisk mångfald på arbetsplats : En kvalitativ intervjustudie om kvinnliga medarbetares upplevelse av mångfald och inkludering på arbetsplats
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie handlar om etnisk mångfald på arbetsplatsen. Sverige är ett land som berikas av stor mångfald, som bland annat påverkar arbetsplatsen. Flera personer med olika bakgrund jobbar idag i det svenska arbetsmarknaden, som ställer krav på samarbete med sina kollegor och medverka med dagliga arbetsuppgifter. LÄS MER