Sökning: "Lärande i projekt"

Visar resultat 11 - 15 av 487 uppsatser innehållade orden Lärande i projekt.

  1. 11. Improving life situations through scholarship programs - The case of Tanzanian beneficiaries

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Andrea Häger; Chatrine Carlberg; [2023]
    Nyckelord :Changemaker; East-Africa; Financial Support; Higher Education; Life Situation; Need-based Scholarship; Professional Life; Sub-Saharan Africa; Tanzania; University; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The fourth goal of the 2030 Agenda for Sustainable Development regards Quality education, aiming to “ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all". Globally, enrollment in university education is increasing. LÄS MER

  2. 12. Interdisciplinary Learning with Technology at Makerzone

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mandar Joshi; [2023]
    Nyckelord :Interdisciplinary learning; Makerzone; Makerspaces; STEM; Technology in Education; Ämnesövergripande lärande; Makerzone; Makerspaces; STEM; Teknik i utbildning;

    Sammanfattning : This thesis explores the interdisciplinary approach to learning at Makerzone, a makerspace in Sollentuna, Sweden, and its implications for both students and teachers. Through a combination of methods: observations, interviews, document analysis, and surveys, this project looks into the recognition, benefits, challenges, and support for interdisciplinary work in both makerspaces such as Makerzone and traditional school environments. LÄS MER

  3. 13. Ljudmiljön på förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares upplevelser kring ljudnivån på förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Hasani Bina; Therese Kesti Leo; [2023]
    Nyckelord :Preschool; preschool teacher; methodology; noise; sound level; sound environment; Förskola; förskollärare; arbetssätt; buller; ljudnivå; ljudmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare uttrycker att dearbetar med ljudnivån samt att bidra med kunskaper kring vad förskollärarekan göra för att påverka ljudnivån i sin arbetsmiljö. Tidigare erfarenheteroch tidigare forskning visar att det kan vara en hög ljudnivå inne påförskolors avdelningar som är skadlig för dem som vistas i den. LÄS MER

  4. 14. Barns nyfikenhet är grunden till lärande : Förskolepersonals beskrivningar av barns spontana nyfikenhet på naturvetenskapliga fenomen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Angeline Eriksson; Susanna Mannerhagen; [2023]
    Nyckelord :Children s spontaneous curiosity; science in preschool; preschool personnel approach; science concepts; Barns spontan nyfikenhet; naturvetenskap i förskolan; förskolepersonalens förhållningssätt; naturvetenskapliga begrepp;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att lyfta fram hur förskolepersonal beskriver och uppfattningar om barns spontana nyfikenhet på naturvetenskapliga fenomen. Kvalitativa enkäter och semistrukturerade intervjuer användes som undersökningsmetod för att lyfta fram förskolepersonalens beskrivningar och uppfattningar. LÄS MER

  5. 15. Lifelong learning at Scania and KTH : A qualitative study on community of practice as a learning method in contract education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Felix Alin; [2023]
    Nyckelord :Lifelong learning; sustainability; contract education; community; community of practice; virtual communities; Livslångt lärande; hållbarhet; uppdragsutbildning; gemenskap; praxisgemenskap; virtuella gemenskaper;

    Sammanfattning : This degree project examines the feasibility of implementing a community of practice within the contract education course ”Sustainable Transport Systems” offered at KTH Royal Institute of Sweden in collaboration with Scania. This degree project aims to investigate if it would be possible to increase participation in the course by creating study circles led by circle leaders who have completed the course. LÄS MER