Sökning: "Lärande i projekt"
Visar resultat 11 - 15 av 487 uppsatser innehållade orden Lärande i projekt.
11. Improving life situations through scholarship programs - The case of Tanzanian beneficiaries
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : The fourth goal of the 2030 Agenda for Sustainable Development regards Quality education, aiming to “ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all". Globally, enrollment in university education is increasing. LÄS MER
12. Interdisciplinary Learning with Technology at Makerzone
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis explores the interdisciplinary approach to learning at Makerzone, a makerspace in Sollentuna, Sweden, and its implications for both students and teachers. Through a combination of methods: observations, interviews, document analysis, and surveys, this project looks into the recognition, benefits, challenges, and support for interdisciplinary work in both makerspaces such as Makerzone and traditional school environments. LÄS MER
13. Ljudmiljön på förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares upplevelser kring ljudnivån på förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare uttrycker att dearbetar med ljudnivån samt att bidra med kunskaper kring vad förskollärarekan göra för att påverka ljudnivån i sin arbetsmiljö. Tidigare erfarenheteroch tidigare forskning visar att det kan vara en hög ljudnivå inne påförskolors avdelningar som är skadlig för dem som vistas i den. LÄS MER
14. Barns nyfikenhet är grunden till lärande : Förskolepersonals beskrivningar av barns spontana nyfikenhet på naturvetenskapliga fenomen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att lyfta fram hur förskolepersonal beskriver och uppfattningar om barns spontana nyfikenhet på naturvetenskapliga fenomen. Kvalitativa enkäter och semistrukturerade intervjuer användes som undersökningsmetod för att lyfta fram förskolepersonalens beskrivningar och uppfattningar. LÄS MER
15. Lifelong learning at Scania and KTH : A qualitative study on community of practice as a learning method in contract education
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : This degree project examines the feasibility of implementing a community of practice within the contract education course ”Sustainable Transport Systems” offered at KTH Royal Institute of Sweden in collaboration with Scania. This degree project aims to investigate if it would be possible to increase participation in the course by creating study circles led by circle leaders who have completed the course. LÄS MER