Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The Effectiveness of a Web-Based Multimodal Interactive Story on Upper-Secondary Students' Reading Comprehension in English

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Dakota Lagercrantz; [2024]
    Nyckelord :Multimodal; Interactive Story; Literature; Education; Pedagogy; English; ESL;

    Sammanfattning : The current study investigates the effectiveness of a multimodal interactive story, student use and perceptions of the interactive story, and one teacher’s beliefs regarding the use of multimodal resources in upper-secondary L2 literature education. The study aims to draw conclusions on the potential effectiveness of the tool, student interaction behaviour with interactive story, student perceptions on the tool, and teacher receptibility toward new multimodal tools. LÄS MER

  2. 2. Läsförståelsestrategier kopplade till olika texttyper i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Isak Hagestad; Johanna Malm; [2023]
    Nyckelord :läsförståelsestrategier; läsförståelse; texttyper; kvantitativ undersökning; undervisning; lärares upplevelse;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the use of different text types and reading comprehension strategies used within the Swedish language education. In addition, we examine the teachers' obstacles, possibilities, comfortability and experiences within this field. LÄS MER

  3. 3. Tyst läsning ur ett elevperspektiv : En kvalitativ studie om elevers uppfattning av tyst läsning och dess effekt på läsförmågan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sandra Grujicic; Rejin Haji; Neda Akbarnejad; [2023]
    Nyckelord :tyst läsning; lågstadieelever; årskurs 3; läsförmåga; läsutveckling;

    Sammanfattning : This qualitative study was conducted to investigate pupils’ perceptions of silent reading in the classroom and how silent reading contributes to their reading comprehension. This has resulted in the following questions: “how do pupils perceive silent reading in the classroom?” and ”how do pupils believe that silent reading affects their reading comprehension?”. LÄS MER

  4. 4. Magra bokbestånd och läshungriga flickor : Om läsning i början av 1900-talet

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Isabelle Pålsson; [2023]
    Nyckelord :Reading; Books and reading; History of reading; Girls; Reading habits; läsning; böcker och läsning; läshistoria; flickor; läsvanor; folkbildning;

    Sammanfattning : This master thesis constitutes a study into the history of reading. The object is to illustrate how reading practices of a few girls and young women were molded during the early decades of the twentieth century. LÄS MER

  5. 5. Läsförståelsestrategier i det flerspråkiga klassrummet : Sex lärares beskrivning av sin undervisning.

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Claudia Inza; [2023]
    Nyckelord :Lässtrategier; läsförståelse; flerspråkiga elever; högstadiet; schemateorin; sociokulturellt perspektiv; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : The aim of this study is to evaluate teachers’ descriptions of their usage of reading comprehension strategies as well as reading comprehension strategies in a multilingual classroom. In addition, the study examines what challenges the teachers believe they face in their daily work with multilingual students. LÄS MER