Sökning: "Lars Grön"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Lars Grön.

  1. 1. Förstudie kring utformningen av ett lokalt produktionssystem av grön vätgas för Destination Gotlands innovationsfartyg, Gotland Horizon

    Master-uppsats, KTH/Kraft- och värmeteknologi

    Författare :Lars Ove Robin Hansson; [2022]
    Nyckelord :Hydrogen production; water electrolysis; green hydrogen; offshore hydrogen pipelines; Vätgasproduktion; vatten elektrolys; grön vätgas; havsbaserade vätgaspipelines;

    Sammanfattning : Den globala ekonomin är idag starkt kopplad till utsläpp av växthusgaser samtidigt som det finns en stark enighet bland världens ledande länder att kraftigt minska de globala utsläppen i enlighet med Parisavtalet. Vätgas som produceras från förnyelsebara energikällor anses utgöra en nyckelroll för ett antal olika applikationsområden de kommande decennierna, där bland transportsektorn. LÄS MER

  2. 2. Grön visuell kommunikation : Hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Melike Tekbas; Sofie Wassö; [2021]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR .; CSR kommunikation; hållbarhetsrapporter; visuell kommunikation; köpintentioner; attityd.;

    Sammanfattning : Titel: Grön visuell kommunikation - En kvalitativ studie om hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi Författare: Sofie Wassö och Melike TekbasHandledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2021 – Juni Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell kommunikation i hållbarhetsrapporter påverkar konsumenters köpintentioner. Metod: En kvalitativ forskningsmetod i form av semistrukturerade intervjuer har genomförts för att kunna besvara studiens syfte. LÄS MER

  3. 3. Grönt är inte alltid skönt - En kvalitativ studie om svenska konsumenters upplevda osäkerhet och informationssökning i samband med miljöargument i reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Lundin; Matilda Larsson; Katarina Tran; [2015]
    Nyckelord :Green marketing; greenwashing; perceived uncertainty; information search; risk reduction; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Grönt är inte alltid skönt - En kvalitativ studie om svenska konsumenters upplevda osäkerhet och informationssökning i samband med miljöargument i reklam. Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng. LÄS MER

  4. 4. Performativitet i sånger av och med Christina Kjellsson

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Litteraturvetenskap

    Författare :Isabell Dahlberg; [2013]
    Nyckelord :Christina Kjellssson; visa; Marita Rhedin; Lars Lönnroth; performativitet; den dubbla scenen; feminism; intimitet; vardag; rim; framförande; Svenskt visarkiv; Visarkivet i Västervik; sång; Grön turban; Långt till Amerika; Grannar; Ordagrant; Mitt i en Mening; Rim och reson; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : In this paper I have attempted to highlight performative aspects of the Swedish musician and songwriter Christina Kjellsson's songs, i.e. 'performative' meaning that which has to do with performing something, on for example a stage. LÄS MER

  5. 5. Wind Energy Analyzing System : An audio doppler interferometer for wind speed determination

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Eric Gustafsson; Kalle Svensson; [2010]
    Nyckelord :vindkraft; energi; förnyelsebar energi; grön el; grön energi; miljö;

    Sammanfattning : I dagens samhälle diskuteras miljö- och energifrågorna i allt större utsträckning. Projektgruppen valde att bidra till utvecklingen genom att underlätta för vindkraftbolagen att nå ut med grön energi på marknaden. LÄS MER