Sökning: "Learning together"
Visar resultat 16 - 20 av 1396 uppsatser innehållade orden Learning together.
16. Fysisk aktivitet i förskolans utomhusmiljö : Förskollärares beskrivningar om hinder och möjligheter för fysisk aktivitet i utomhus- och närmiljön
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie är skriven i syfte att bidra med kunskap om vilka yttre och inre ramfaktorer som råder och påverkar förskollärares undervisning i rörelse och fysisk aktivitet i förskolans utomhusmiljö samt närmiljö. Vi strävar efter att ta reda på förskollärares beskrivningar och förhållningssätt kring detta område. LÄS MER
17. The State of Live Facial Puppetry in Online Entertainment
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Avatars are used more and more in online communication, in both games and socialmedia. At the same time technology for facial puppetry, where expressions of the user aretransferred to the avatar, has developed rapidly. LÄS MER
18. Improving echocardiogram view classification using diffusion models
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : In the field of medical science datasets are often highly imbalanced, where rare datapoints are of high importance. This study aims to explore the usage of synthetic datasets to improve the classification of echocardiogram views. LÄS MER
19. CNN-LSTM architecture for predicting hazardous driving situations
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : This study aims to investigate how a CNN-LSTM model can be used together with recorded vehicle data from trucks and external weather data in order to predict a hazardous driving situation. The dataset consists of three-second-long driving snippets from customer and development trucks registered within Europe. LÄS MER
20. Fältstudier i biologi på gymnasiet. Gymnasielärares svar på frågorna vad, hur och varför kopplat till momentet fältstudier.
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Abstract This thesis examines the purpose of field studies in high school biology from the perspective of teachers in relation to earlier research. The study is based on qualitative interviews with five teachers and focuses on the didactic questions what, how and why regarding field studies, as well as questioning the term “field studies”. LÄS MER