Sökning: "Lina Lidén"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Lina Lidén.
1. "Har aldrig hört talas om det, men det låter fint". : En enkätstudie över lärares kännedom om språklig sårbarhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Elever i språklig sårbarhet finns i alla klassrum och är i behov av att lärarna utformar sin undervisning utifrån deras sårbarhet. Dessa elever kämpar med att vara delaktiga på lika villkor, både på lektionstid som på raster och i det sociala samspelet med både vuxna och kamrater. LÄS MER
2. ”Så länge man har folk som ska samarbeta så uppstår det konflikter” : En kvalitativ studie om arbetsplatskonflikter ur ett ledarperspektiv
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Tidigare undersökningar visar att ledarskapet har en stor roll i förekomsten av samt hanteringen av konflikter på arbetsplatsen. Huruvida konflikter hanteras har i sin tur en påverkan på organisationers framgång (Katz & Flynn, 2013). LÄS MER
3. Vägen tillbaka: från utmattning till ökat välmående : - en kvalitativ studie av utmattade kvinnors berättelser
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Idag finns ett stort problem med stress i samhället där många drabbas av utmattning, särskilt kvinnor. Det är av stor vikt att hitta sätt att arbeta med detta på ett hälsopromotivt sätt för att minska problematiken. LÄS MER
4. Värdefulla förmåner i lojalitetsprogram för hotell. Kombination av mjuka och hårda förmåner
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
5. Lojalitetsprogram inom hospitalitybranschen : Lönsamhet och effektivitet
M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Lojalitetsprogram är en slags medlemsklubb där medlemmar får ta del av olika belöningar ochförmåner. Programmen kan vara ett bra hjälpmedel för företag att skaffa lojala, återkommandekunder, men det kan även vara kostsamt vid okunskap. LÄS MER