Sökning: "Lovisa Henningsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lovisa Henningsson.

  1. 1. Postoperativ smärta och smärtlindring : En allmän litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Lovisa Henningsson; Caroline Persson; [2023]
    Nyckelord :Experience; pain; pain relief; patient; postoperative; Patienter; postoperativ; smärta; smärtlindring; upplevelse;

    Sammanfattning : Introduktion: Smärta är en subjektiv och individuell upplevelse för människan. Postoperativ smärta är ett underprioriterat och ett underbehandlat problem som kan den leda till negativa konsekvenser och komplikationer för patienten.  Syftet: Att beskriva hur vuxna patienter upplever sin postoperativa smärta och smärtlindring. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning inom klädbranschen : En undersökning av branschspecifik hållbarhetsredovisning utifrån intressent- och legitimitetsteori

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Johanna Eriksson; Emma Larsson; Lovisa Henningsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Myter, kön och styckmord : En kritisk diskursanalys av Aftonbladets rapportering om styckmorden i Askersund och Boden

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Viktor Sunnemark; Isak Elingbo; Oscar Ljungberg; [2018]
    Nyckelord :Media; Representation; Gender; Homicide; Dismemberment; Aftonbladet; Journalism; Media; Representation; Genus; Mord; Styckmord; Aftonbladet; Kriminaljournalistik;

    Sammanfattning : Statistiskt sett är våldsbrott ett manligt fenomen. Detta leder – logiskt nog – till att medias bevakning av brott ofta beskriver manliga förövare. LÄS MER

  4. 4. Reklam- påverkan och könsskillnader

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :THERÉSE HENNINGSSON; LOVISA FALK; [2014]
    Nyckelord :kommunikation; reklam; marknadsföring; könsskillnader; påverkan;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur unga kvinnor i åldrarna 15-30 påverkas av dagens marknadsföring innehållande kvinnliga modeller och om den utvalda målgruppen upplever någon skillnad på hur kvinnor och män framställs i reklamsammanhang. I flera decennier har framställandet av kvinnan i marknadsföringssammanhang varit objekt för debatt, och den är tillsynes lika aktuell idag som för 30 år sedan. LÄS MER