Sökning: "Malin Kågström"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Malin Kågström.

  1. 1. Personlighetstypers betydelse för förhandlingens olika faser och strategier. : En studie baserad på Big Five

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Kamila Crafoord; Malin Larsson; [2019]
    Nyckelord :“negotiation”; “negotiation-phases”; “initial-phase”; “pre-negotiation”; “bargaining-phase”; ” distributive”; “integrative”; “The Big Five”; “personality traits”; “individual differences”.;

    Sammanfattning : Title: An essay based on the “Big Five” theory. The purpose of this essay is to examine and analyze how different personality traits relate to different phases and strategies of negotiation. LÄS MER

  2. 2. Produktexponering på sociala medier : En studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Lund; Maya Sundlöf; [2015]
    Nyckelord :Social media; celebrity endorsement; blog; Snapchat; trademarks; default effect; personal branding; Sociala medier; celebrity endorsement; blogg; Snapchat; varumärke; defaulteffekt; personal branding;

    Sammanfattning : Titel: Produktexponering på sociala medier - en studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maya Sundlöf och Malin Lund Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015   Syfte: Vårt syfte är att undersöka om konsumenters inköpsbeslut och val av varumärke påverkas av exponering av produkter på bloggar respektive Snapchat. LÄS MER

  3. 3. Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen : Varumärkets värde för franchisetagare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Bloom; Ebba Granberg; [2015]
    Nyckelord :Franchisee-based brand equity; brand; franchisee; attraction; retention and sources.; Franchise-based brand equity; varumärke; franchisetagare; attraktion; bibehållande och källor;

    Sammanfattning : Titel: Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen – Varumärkets värde för franchisetagare Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Ebba Granberg, Malin Bloom Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015 - maj Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka källor franchisetagare påverkas av i skapandet av FBBE inom tjänsteföretag. Detta med avseende på vilken betydelse varumärket har i franchisekonceptet och huruvida detta påverkar franchisetagarens intentioner att ingå i ett franchiseavtal samt bibehålla franchiserelationen. LÄS MER

  4. 4. Ekologiskt som ekologiskt? : En kvantitativ studie av eco-label effekten utifrån de tre hållbarhetsaspekterna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Damberg Larsson; Anna Östlund; [2015]
    Nyckelord :eco- label efficacy; durability; ecological; social; economic; consumer; eko-label effekt; hållbarhet; ekologiska; sociala; ekonomiska; konsumenter;

    Sammanfattning : Titel: Ekologiskt som ekologiskt? – En kvantitativ studie av eko-label effekten ur de tre hållbarhetsaspekterna. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi: Examensarbete i företagsekonomi C 15hp Författare: Malin Damberg Larsson och Anna Östlund Handledare: Dr. LÄS MER

  5. 5. Idrott och hälsa, eller bara idrott? : En studie om idrottslärarstudenters attityd till ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Emma Johnsson; Malin Kågström; [2014]
    Nyckelord :attityd; studenter; idrott och hälsa; idrottslärarstudenter;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka idrottslärarstudenters attityd till ämnet idrott och hälsa. 1. Hur upplevde studenterna sin egen idrottsundervisning under grund- och gymnasieskolan? 2. Varför har studenterna sökt sig till lärarprogrammet med inriktning idrott och hälsa? 3. LÄS MER