Sökning: "Marknadsföring Telia"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Marknadsföring Telia.

  1. 1. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Filip Karlsson; Forser Benjamin; [2020]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; varumärkeskapital; varumärkesidentitet; sociala medier; marknadsföringskommunikation;

    Sammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER

  2. 2. En studie om två organisationers arbete mot näthat : Där nätmobbares hat möts med kärlek

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna-Olivia Wadman; Rebecka Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen studerar två olika organisationers arbete i att motverka näthat. Uppsatsen studerar de olika organisationernas kampanjer och har för avsikt att finna olikheter och likheter i arbetet. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier som ett nytt verktyg : En netnografisk studie om hur svenska företag använder digitala plattformar idag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Hussein; Reem Al-Falahi; [2016]
    Nyckelord :Web 2.0; social media; platforms’; interaction; Facebook; Twitter; Instagram; Swedish companies; Web 2.0; sociala medier; plattformar; interaktion; Facebook; Twitter; Instagram; svenska företag;

    Sammanfattning : Nya tekniker som Web 2.0 har med en tvåvägskommunikation utvecklat förutsättningarna på Internet som i sin tur bidragit till sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram. Denna tillväxt har ändrat marknadsföring från att rikta sig mot ”rätt” kunder till att skapa en relation med sina kunder. LÄS MER

  4. 4. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Oscar Kjellström; [2015]
    Nyckelord :social media; Real-Time Marketing; real time; interactivity; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; reputation; social media; sociala medier; Real-Time Marketing; real time; interaktivitet; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; anseende;

    Sammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER

  5. 5. HCI Design Patterns for In-Store Touch Screen Terminals : MDI-designmönster förpekskärmsterminaler i butiksmiljö

    Master-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sofia Rådström; [2010]
    Nyckelord :design patterns; touch screens; usability;

    Sammanfattning : Interactive media in public environments, such as touch screen kiosks, is a strongly growing toolfor offering service, information, advertising and entertainment. In order to achieve goodusability when designing the graphical user interface for a customer terminal, it is important tobe aware of the very specific requirements involved with such application. LÄS MER