Sökning: "Marknadsföring utbyte"

Visar resultat 16 - 20 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.

  1. 16. "Show, don't tell" : En studie om hur fastighetsmäklarföretag arbetar med digitala medier för att skapa långsiktiga relationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Victoria Wahlstedt; Yolanda Vilén; [2016]
    Nyckelord :Relationship Marketing; Digital marketing; Social Media; Image; Branding; Real estate firms; Relationsmarknadsföring; Digital marknadsföring; Sociala medier; Image; Branding; Fastighetsmäklarföretag;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen har börjat vända sig bort från den traditionella marknadskommunikationsmixen för att i allt större utsträckning marknadsföra sig på digitala kanaler. Samtidigt ökar konkurrensen på marknaden och många alternativa fastighetsbyråer har tillkommit. LÄS MER

  2. 17. Musikstreamingtjänsternas inverkan på musikindustrin - Förändringar hos leverantör och konsument

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Anton Hessler; [2016]
    Nyckelord :Streaming; Spotify; Music;

    Sammanfattning : Runt millennieskiftet upplevde den globala musikindustrin en dalande försäljning av fysiska format, som under nästan ett decennium hade svårt för att återhämta sig ekonomiskt. År 2008 etablerade sig den svenska musikstreamingtjänsten Spotify som av många sedan dess betraktats som musikindustrins och skivbolagens räddare. LÄS MER

  3. 18. Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Boström; Denis Maliqaj; Bobo Tiger; [2015]
    Nyckelord :Konsumentrecensioner online; e_WOM; Gemenskaper; Informationsdelning vid konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 HP Författare: Jens Boström, Denis Maliqaj och Bobo Tiger Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Konsumentrecensioner online, e-WOM, CCT, Gemenskaper, Informationsdelning vid konsumtion. Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur konsumenter resonerar kring konsumentrecensioner online och även att undersöka varför vissa konsumenter väljer att dela med sig av sina konsumtionsupplevelser genom att skriva en recension. LÄS MER

  4. 19. Motivation genom sponsring : En studie som utvärderar sponsringens möjligheter till ökad motivation bland personalen i en organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jacob Robbins; Simon Hansson; [2015]
    Nyckelord :Motivation; Internal marketing; Organizational culture; Sponsorship.; Motivation; Intern marknadsföring; Organisationskultur; Sponsring.;

    Sammanfattning : Sponsring är ett utbyte och en marknadsföringsmetod som används av allt fler organisationer. Med syftet att påverka personalen i en organisation är sponsring en relativt oanvänd metod för marknadsföring. Trots detta så påverkar sponsring personalen oavsett organisationens målsättning med sponsring. LÄS MER

  5. 20. Kundlojalitet vid användning av en lojalitetsapp : Fler besökare till ett köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Karin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Köpcentra är utsatta för hård konkurrens och kan ha svårt att utmärka sig bland andra centra. Problemet för köpcentra är att erbjuda kunder något unikt som får konsumenter att vilja besöka dem. Det kan även vara svårt för köpcentra att få en överblick över sina kunder på samma vis som enskilda handlare har. LÄS MER