Sökning: "Marknadsföring utbyte"

Visar resultat 36 - 40 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.

  1. 36. Konsten att skapa och behålla  långsiktiga affärsrelationer  : - en studie av vilka faktorer som påverkar Roupéz kundrelationer 

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Johan Damberg; Marcus Nyström; [2008]
    Nyckelord :relationship marketing; business relations; marketing strategies; relationsmarknadsföring; affärsrelationer; marknadsstrategi;

    Sammanfattning : Det har inom området marknadsföring skett en förskjutning av fokus, från enbart aktioner i syfte att öka försäljningen till att företag i dag vill skapa en relation med sin kund. Tanken bygger på att företagen ur ett långsiktigt perspektiv ska vinna på att delta i relationen, även om relationen ibland medför ökade kostnader, andra uppoffringar och utbyten av bland annat känslig information. LÄS MER

  2. 37. Marknadsföring av en nischad produkt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Salzmann; [2008]
    Nyckelord :Reklam; nisch; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Teoretiska perspektiv: Jag har valt att använda mig av The Self, Opinionsledare, POP och Överkonsumtion för att förstå köparna av nischade produkter Empiri: En semistrukturerad intervjuguide utarbetades för att göra djupgående intervjer med sex stycken köpare av Sonim XP1. För att hitta respondenter fick jag ta del av e-mailadresser till Sonim Technologies kunder, utifrån dessa e-mailade jag förfrågningar om att få intervjua dem. LÄS MER

  3. 38. Kärnten; ett turistområde att lära av? : En benchmarking inom segmentering och marknadsföringskanaler i syfte att locka mer turister

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Nina Forsberg; Michelle Kreppenhofer; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; benchmarking; segmentering; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Resandet mellan länder i världen har ökat vilket även medfört att fler turister från andra länder besöker Sverige. Vilhelmina kommun som är beläget i Lappland anses av utländska turister vara ett exotiskt resmål, men har trots detta erfarit att turismen minskat. LÄS MER

  4. 39. Marknadsföring som passar alla : attityder till e-postmarknadsföring

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Westman; Joanna Bujak; [2007]
    Nyckelord :E-postmarknadsföring; Attityd; Attitydundersökning; Socialt kontrakt;

    Sammanfattning : Nästan all marknadsföring är bortkastad på grund av det mycket aktuella problemet med övermarknadsföring, att konsumenten blir överöst med meddelanden. E-postmarknadsföring är på frammarsch men har speciellt drabbats av problematiken kring övermarknadsföring i och med enkelheten att nå ut till många konsumenter. LÄS MER

  5. 40. En doktorands önskemål, preferenser och framtidsförväntningar : - ett behandlingsprogram för läkemedelsindustrin i kampen om framtida arbetskraft

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marie Louise Rösiö; Katarina Westerlund; [2006]
    Nyckelord :doktoranders preferenser; läkemedelsindustrin;

    Sammanfattning : Abstract: Arbetets typ: C-uppsats, 41-60 p inom företagsekonomiska programmet och med inriktning på kommunikation och marknadsföring. Sidantal: 34 Titel: En doktorands önskemål, preferenser och framtidsförväntningar - ett behandlingsprogram för läkemedelsindustrin i kampen om framtida arbetskraft Författare: Katarina Westerlund och Marie Louise Rösiö Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Datum: 2006-11-06 Bakgrund: Läkemedelsindustrin genomgår en förändring mot att bli mer specialiserad och internationell. LÄS MER