Sökning: "Marknadsföring utbyte"
Visar resultat 36 - 40 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.
36. Konsten att skapa och behålla långsiktiga affärsrelationer : - en studie av vilka faktorer som påverkar Roupéz kundrelationer
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Det har inom området marknadsföring skett en förskjutning av fokus, från enbart aktioner i syfte att öka försäljningen till att företag i dag vill skapa en relation med sin kund. Tanken bygger på att företagen ur ett långsiktigt perspektiv ska vinna på att delta i relationen, även om relationen ibland medför ökade kostnader, andra uppoffringar och utbyten av bland annat känslig information. LÄS MER
37. Marknadsföring av en nischad produkt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Teoretiska perspektiv: Jag har valt att använda mig av The Self, Opinionsledare, POP och Överkonsumtion för att förstå köparna av nischade produkter Empiri: En semistrukturerad intervjuguide utarbetades för att göra djupgående intervjer med sex stycken köpare av Sonim XP1. För att hitta respondenter fick jag ta del av e-mailadresser till Sonim Technologies kunder, utifrån dessa e-mailade jag förfrågningar om att få intervjua dem. LÄS MER
38. Kärnten; ett turistområde att lära av? : En benchmarking inom segmentering och marknadsföringskanaler i syfte att locka mer turister
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Resandet mellan länder i världen har ökat vilket även medfört att fler turister från andra länder besöker Sverige. Vilhelmina kommun som är beläget i Lappland anses av utländska turister vara ett exotiskt resmål, men har trots detta erfarit att turismen minskat. LÄS MER
39. Marknadsföring som passar alla : attityder till e-postmarknadsföring
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Nästan all marknadsföring är bortkastad på grund av det mycket aktuella problemet med övermarknadsföring, att konsumenten blir överöst med meddelanden. E-postmarknadsföring är på frammarsch men har speciellt drabbats av problematiken kring övermarknadsföring i och med enkelheten att nå ut till många konsumenter. LÄS MER
40. En doktorands önskemål, preferenser och framtidsförväntningar : - ett behandlingsprogram för läkemedelsindustrin i kampen om framtida arbetskraft
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract: Arbetets typ: C-uppsats, 41-60 p inom företagsekonomiska programmet och med inriktning på kommunikation och marknadsföring. Sidantal: 34 Titel: En doktorands önskemål, preferenser och framtidsförväntningar - ett behandlingsprogram för läkemedelsindustrin i kampen om framtida arbetskraft Författare: Katarina Westerlund och Marie Louise Rösiö Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Datum: 2006-11-06 Bakgrund: Läkemedelsindustrin genomgår en förändring mot att bli mer specialiserad och internationell. LÄS MER