Sökning: "Marknadsföring utbyte"

Visar resultat 26 - 30 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.

  1. 26. En Buzzadors bekännelser : En kvalitativ studie av word of mouth ur utövarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Katarina Tomhill; Linn Yngvesson; [2014]
    Nyckelord :Buzzador; word of mouth; konstruerad word of mouth; organisk word of mouth; opinionsledare; early adopters;

    Sammanfattning : Traditionell marknadsföring och reklam i tidningar och på TV minskar, medan tilltron till word of mouth som informationskälla har ökat. Forskare har gjort en differentiering mellan så kallad organisk och konstruerad word of mouth där skillnaden ligger i att den förstnämnda uppstår naturligt ur en positiv upplevelse, medan den senare varianten sker som ett resultat av ett ekonomiskt utbyte med en tredje part. LÄS MER

  2. 27. Kurir 2.0 : Om små företags inställning till Internet som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakulteten

    Författare :Jesper Robild; Ole Jansson; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; kommunikation; branding; sociala medier; varumärke; kundkontakt; företag; konsument;

    Sammanfattning : Det dröjde inte länge efter det att Internet blev något som plötsligt fanns i var mans hushåll förrän företag började inse möjligheter med att använda fenomenet som en ny kanal för marknadsföring. Ju fler människor som fick tillgång till Internet, desto fler företag insåg möjligheterna, och det utvecklades många idéer, program och funktioner som kunde hjälpa företag och organisationer att marknadsföra sina produkter och tjänster på Internet. LÄS MER

  3. 28. ”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Gabriella Lundgren; Linnéa Magnusson; [2011-09-13]
    Nyckelord :entreprenör; marknadsföring; Konstnär; kommunikation; nätverk; individualism; identitet; roll; profession; mötesplats; medlemskap; grupp;

    Sammanfattning : Titel: ”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll. Författare: Gabriella Lundgren och Linnéa Magnusson Uppdragsgivare: Konstnärscentrum Väst Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  4. 29. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ericsson Rabete; Veronica Berndt; [2011]
    Nyckelord :service; responsibility; service experience; roles; value creation; service quality; service-centered logic; services marketing; interaction; service; ansvar; serviceupplevelse; roller; värdeskapande; servicekvalitet; servicecentrerad logik; tjänstemarknadsföring; interaktion;

    Sammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER

  5. 30. Kommunikation i sociala medier : Utformandet av en kommunikationsgrund till bloggen Chefs’ Table

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Veronika Bjurman; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; blogg; Internet; målgrupp; kommunikation; kommunikationsbudskap; interaktion;

    Sammanfattning : Sociala medier har inneburit en skillnad i det vardagliga kommunikationsmönstret hos människor och på senare tid också alltmer för företagen. Eftersom att företag hela tiden bör befinna sig där kunderna befinner sig innebär detta en nödvändig förändring av företagens kommunikationsmönster. LÄS MER