Sökning: "Marknadsföring utbyte"

Visar resultat 41 - 43 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.

  1. 41. Kultursponsring som reklam : Inställningar och attityder ur ett mottagarperspektiv

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ingrid Freese; Anna Wikström; [2005]
    Nyckelord :kultursponsring; sponsring; reklam; värderingar; ungdomar; cultural studies; marknadskommunikation; postmodernism; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ungdomar födda på 80-talet har visat sig ha en negativ inställning till reklam. Detta har gjort att företagen söker andra vägar för att nå denna målgrupp och en allt vanligare strategi har blivit att sponsra populära artister och evenemang, en form av kultursponsring. LÄS MER

  2. 42. En strategisk allians? En studie av samarbetet mellan IMG, Celebrity Endorsement och dess klientföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pehr Adolf Tamm; [2002]
    Nyckelord :strategiska allianser; IMG; Celebrity endorser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En enskild persons eller ett lags prestationer inom idrotten har alltid fascinerat mänskligheten. Det har genom tiderna alltid funnits individer som har urskiljt sig från mängden genom sin personlighet och förmåga att bättre utöva en idrott. Dessa individer blir ofta populära och en förebild för många. LÄS MER

  3. 43. Samverkan mellan små livsmedelsproducenter : att vinna stordriftsfördelar i marknadsföring

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Kjell Göransson; [2000]
    Nyckelord :samverkan; marknadsföring; lokalproduktion; småskalig livsmedelsproduktion; regional produktion; Siljanfood; Nordupplandsgruppen;

    Sammanfattning : Denna uppsats bygger på ett projekt med syfte att öka företags konkurrenskraft genom att formera grupper, där kontaktytorna mellan företag sinsemellan samt mellan företag och universitet skall utökas och därmed ge utbyte av viktiga erfarenheter. Uppsatsen beskriver fem småföretag som producerar livsmedel och har arbetat i en innovationscirkel med ovanstående syfte. LÄS MER