Sökning: "Marknadsföring utbyte"
Visar resultat 31 - 35 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.
31. Utveckling eller Utbyte? : Små klädbutikers långsiktiga överlevnad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund - I dagens globala marknad med IT-utveckling i framkant blir det allt svårare för mindre företag att överleva. Stora klädkedjor konkurrerar med stordriftsfördelning ut småklädesbutiker vilket gör det svårare för dem att överleva. För att kunna ha en chans på marknaden måste småklädesbutiker skapa värde på nya sätt. LÄS MER
32. Avgiftsbelagd musikkonsumtion : En studie om IPRED och framtida finansiering av skivbolag
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Abstract Datum 2009-06-05 Författare Jan Boman 1986-05-26 – 8518 Aleksei Trosjtjij 1987-05-31 – 9633 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Handledare Håkan Boter Titel Avgiftsbelagd musikkonsumtion – En studie om IPRED och framtida finansiering av skivbolag. Problem Kan skivbolagens verksamhet finansieras genom tillägg av en fast extra avgift för slutanvändarnas bredbandsuppkoppling i utbyte mot obegränsad nedladdning av musik? Skulle ett system av den här typen kunna vara en hållbar lösning på dagens problem med olaglig nedladdning av musik? Syfte Denna uppsats huvudsakliga syfte är att genom en explorativ studie undersöka underlaget för alternativ finansiering av skivbolags verksamhet efter införandet av IPRED-lagen. LÄS MER
33. Internationella relationer i innovativa miljöer : en fallstudie av Mjärdevi Science Parks internationella arbete
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Internationella relationer i innovativa miljöer – en fallstudie av Mjärdevi Science Parks internationella arbete Författare: Sergio Quiñones Adress: Skrinnarvägen 7, 633 59 Eskilstuna | sergio.quinones@gmx. LÄS MER
34. Attityder till implementering av precisionsodlingsteknik
L3-uppsats, SLU/Dept. of Soil SciencesSammanfattning : Different techniques for precision agriculture have been available during the last decade. Some of them are more widely used than others. The main purpose of this thesis was to investigate the different attitudes to precision agriculture that exists among farmers and advisors in Sweden. LÄS MER
35. Hemförsäljning - en studie om branschens strategiska val och fördelar
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Hemförsäljningsbranschen skiljer sig på flera sätt från traditionell butikshandel. Företag som verkar i denna bransch har ett helt annat synsätt på hur man kan marknadsföra sig. LÄS MER