Sökning: "Marknadsföring utbyte"

Visar resultat 31 - 35 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.

  1. 31. Utveckling eller Utbyte? : Små klädbutikers långsiktiga överlevnad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jenny Chang; Kristen Crump; [2010]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; långsiktig överlevnad; marknadsföring; utbyte; utveckling; transaktionsmarknadsföring; Service management;

    Sammanfattning : Bakgrund - I dagens globala marknad med IT-utveckling i framkant blir det allt svårare för mindre företag att överleva. Stora klädkedjor konkurrerar med stordriftsfördelning ut småklädesbutiker vilket gör det svårare för dem att överleva. För att kunna ha en chans på marknaden måste småklädesbutiker skapa värde på nya sätt. LÄS MER

  2. 32. Avgiftsbelagd musikkonsumtion : En studie om IPRED och framtida finansiering av skivbolag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Aleksei Trosjtjij; Jan Boman; [2009]
    Nyckelord :Bredband; bredbandsabonnemang; extra avgift; Internet; IPRED-lagen; finansiering; musikkonsumtion; skivbolag; upphovsrätt;

    Sammanfattning :   Abstract Datum 2009-06-05 Författare Jan Boman                          1986-05-26 – 8518                    Aleksei Trosjtjij                     1987-05-31 – 9633 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Handledare Håkan Boter Titel Avgiftsbelagd musikkonsumtion – En studie om IPRED och framtida  finansiering av skivbolag. Problem Kan skivbolagens verksamhet finansieras genom tillägg av en fast extra avgift för slutanvändarnas bredbandsuppkoppling i utbyte mot obegränsad nedladdning av musik? Skulle ett system av den här typen kunna vara en hållbar lösning på dagens problem med olaglig nedladdning av musik? Syfte Denna uppsats huvudsakliga syfte är att genom en explorativ studie undersöka underlaget för alternativ finansiering av skivbolags verksamhet efter införandet av IPRED-lagen. LÄS MER

  3. 33. Internationella relationer i innovativa miljöer : en fallstudie av Mjärdevi Science Parks internationella arbete

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Sergio Quiñones; [2009]
    Nyckelord :science parks; innovation systems; innovation; internationalization; globalization; cooperation; collaboration; relations; relationship marketing; exchange; business networks; science parks; innovationssystem; innovation; internationalisering; globalisering; samarbete; samverkan; relationer; relationsmarknadsföring; utbyte; företagsnätverk; affärsnätverk;

    Sammanfattning : Titel: Internationella relationer i innovativa miljöer – en fallstudie av Mjärdevi Science Parks internationella arbete Författare: Sergio Quiñones Adress: Skrinnarvägen 7, 633 59 Eskilstuna | sergio.quinones@gmx. LÄS MER

  4. 34. Attityder till implementering av precisionsodlingsteknik

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Soil Sciences

    Författare :Frida Olsson; [2008]
    Nyckelord :precisionsodling; precisionsodlingsteknik; implementering; rådgivning; adaption; innovation; N-sensor;

    Sammanfattning : Different techniques for precision agriculture have been available during the last decade. Some of them are more widely used than others. The main purpose of this thesis was to investigate the different attitudes to precision agriculture that exists among farmers and advisors in Sweden. LÄS MER

  5. 35. Hemförsäljning - en studie om branschens strategiska val och fördelar

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Tomas Johansson; Gustav Isidorsson; [2008]
    Nyckelord :hemförsäljning; marknadsföring; strategi;

    Sammanfattning : Hemförsäljningsbranschen skiljer sig på flera sätt från traditionell butikshandel. Företag som verkar i denna bransch har ett helt annat synsätt på hur man kan marknadsföra sig. LÄS MER