Sökning: "Martin Hermansson"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Martin Hermansson.
1. Vägledande faktorer vid investeringsbedömning för ett fastighetsbolag med verksamhet inom samhällsfastigheter : En fallstudie i samarbete med Ledstången Stockholm AB
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Intresset för samhällsfastigheter har ökat avsevärt på senare år. Långa hyreskontrakt med offentligt finansierade hyresgäster gör att segmentet ses som en trygg investering med stabila kassaflöden. Svenska samhällsfastigheter AB delägs av Ledstången och är ett av bolagen som investerar i samhällsfastigheter. LÄS MER
2. ”ÅH NEJ, INTE ETT TILL VERKTYG ATT HÅLLA KOLL PÅ” En kvalitativ fallstudie av implementering av digitala verktyg i en stor organisation
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Digitaliseringen inom arbetslivet har medfört förändringar som både har gett möjligheter och utmaningar, bland annat ett högre tempo och en ökad arbetskomplexitet (Zeike, Choi, Lindert, & Pfaff, 2019). Att vara digitalt litterat i att kunna hantera tekniska verktyg är en viktig del inom många yrken (Martin, 2008). LÄS MER
3. Martin Lönnebo, vän till de heliga bilderna
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteternaSammanfattning : Abstract The object which this paper will investigate is the icon theology of the former Swedish bishop in Linköping diocese Martin Lönnebo (bishop between the years 1980-1995). I will do this by first analyzing his icon theology as described in his books considering icons (see c. 1.5 Material och avgränsningar). LÄS MER
4. Körspårsprogram : En jämförelse av olika programvaror inom vägprojektering
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Den andre förpliktigar mig : Om betingelser för lärande
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Denna essä avser att reflektera det mellanmänskliga mötet som förutsättning för att skapa ett rum för lärande i ett organisatoriskt sammanhang. Essän utgår från ett dilemma där jag låter mötet mellan mig som pedagogisk processledare och deltagare bilda utgångspunkt för en reflektion om betingelser som avgör hur ett läranderum blir till. LÄS MER