Sökning: "Masculinity Portrayals"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Masculinity Portrayals.
1. FÖRSVARSMAKTENS MARKNADSFÖRING: FRÅN MANLIG TILL MÅNGFALDIG? : En jämförande studie av reklamkampanjer före och efter att värnplikten blev könsneutral
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The thesis aims to examine how gender structures are portrayed in the Swedish Armed Forces' advertising campaigns before and after 2018, because that is when the conscription became gender neutral. Furthermore, the thesis will discuss the potential consequences of these portrayals. LÄS MER
2. In Bondage at the Bottom of Hierarchy : A Study of Female Victimisation and the Exploitation of the Poor in Crime and Punishment
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study investigates the societal tribulations of impoverished men and women in nineteenth-century St Petersburg in Dostoyevsky’s Crime and Punishment. The analysis is centred around the novel’s portrayals of class struggle, female victimisation, and double oppression in capitalist and patriarchal society. LÄS MER
3. Sexy Women and Unmanly Men : Representations of Librarians Onscreen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : This study investigates the representations of librarians in movies spanning from the years 2012 to 2022 from a gender perspective using thematic analysis. Being a female-dominated profession with an increasing use of technology, the goal is to see how librarians are being portrayed today and how that might affect the perceptions of librarianship. LÄS MER
4. ”TO BE OR NOT TO BE WOKE?” : En multimodal kritisk diskursanalys av performativ aktivism bland varumärken som kapitaliserar på sociopolitiska aspekter med avstamp i internetfenomenet ”Woke Washing”.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora; Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This study analyzes a commercial by Gillette (2019) and a commercial by Pepsi (2017), which are based on the movements Me Too and Black Lives Matter. The purpose of the study is to examine the commercials with a multimodal critical discourse analysis (MCDA) and with the help of associated semiotic resources analyze communicative and visual performances that appear in the commercials. LÄS MER
5. Porträtteringen av entreprenörer i lantbrukspress : en befästning och frigörelse av stereotypa mönster
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Entreprenörer och lantbrukare är manligt kodade koncept med manliga konnotationer. När lantbrukare studeras som företagare finns det en risk att den maskulint kodade entreprenören i samklang med den maskulint kodade lantbrukaren blir dubbelt stereotypiserad. LÄS MER