Sökning: "recruiting campaign"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden recruiting campaign.

  1. 1. FÖRSVARSMAKTENS MARKNADSFÖRING: FRÅN MANLIG TILL MÅNGFALDIG? : En jämförande studie av reklamkampanjer före och efter att värnplikten blev könsneutral

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Angelina Långström; [2023]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; gender stereotypes; gender structures; military marketing; militarized masculinity; recruiting campaign; gender neutral conscription; Försvarsmakten; könsstereotyper; könsstrukturer; militär marknadsföring; militariserad maskulinitet; rekryteringskampanj; könsneutral värnplikt;

    Sammanfattning : The thesis aims to examine how gender structures are portrayed in the Swedish Armed Forces' advertising campaigns before and after 2018, because that is when the conscription became gender neutral. Furthermore, the thesis will discuss the potential consequences of these portrayals. LÄS MER

  2. 2. “Må bäste man vara kvinna” : En studie av Försvarsmaktens jämställdhetsarbete och kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Else Mikkelsen Båge; Clara Dahlgren; [2020]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; gender equality; gender mainstreaming; recruitment campaign; critical discourse analysis; Försvarsmakten; jämställdhet; jämställdhetsintegrering; rekryteringskampanjer; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The Swedish Armed Forces is Sweden’s second to largest government agency, employing more than 20 000 people. Today, only a fifth of the personnel is female. This, even though women have had full access to the organisation since 1989, and the basic military training has been gender neutral since 2010. LÄS MER

  3. 3. Från kampanj till givakt : En intervjustudie om kommunikationens roll för en jämställd försvarsmakt

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Jonathan Strandlund; Sofie Grahn; [2019]
    Nyckelord :The Armed Forces; the Recruiting Authority; military service; communication; gender equality; stereotypes; framing; Försvarsmakten; Rekryteringsmyndigheten; värnplikt; kommunikation; jämställdhet; stereotyper; gestaltning;

    Sammanfattning : In 2017 the Swedish government decided that the defense should be based on both volunteerism and duty. The military service had then been dormant since 2010 and built entirely on volunteerism. From this political decision, the duty is now gender neutral, which means that the same opportunities and obligations apply to both men and women. LÄS MER

  4. 4. På jobbfronten mycket nytt. Hur skuld och gemenskap påverkar utfallet för Försvarsmaktens rekryteringskampanjer.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Claudia Hallén; Viktor Tingåker; [2015]
    Nyckelord :recruitment advertising; recruiting young adults; ; young adults; Swedish Armed Forces; ; the impact of feelings on attitude toward ad; and brand attitude; employee value proposition;

    Sammanfattning : Since the first of July 2010, military training in Sweden is no longer mandatory. Ever since then the Swedish Armed Forces have needed to attract people interested in serving as soldiers, in new ways. The campaigns for doing so have been much debated and discussed in Swedish media. LÄS MER

  5. 5. Civilt skydd vid upprorsbekämpning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Robin Lindborg; [2015]
    Nyckelord :upprorsbekämpning COIN Irak civila dödsoffer force protection;

    Sammanfattning : Counterinsurgency (COIN) has made a comeback during the early 21-century since the majority of western countries have been involved in peace enforcement in the middle-east. Since its comeback the concept of COIN have been wildly debated but also undergone some chances since its early days, today the majority of COIN theories claims that the local population is the key to winning a COIN campaign. LÄS MER