Sökning: "Media vanor"
Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden Media vanor.
1. ”Måste påminna mig om attjag inte känner dem i verkligheten” : En studie om svenska k-popfans parasociala vanor
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This quantitative study aims to understand the parasocial interaction (PSI) and parasocial relationship (PSR) between Swedish k-pop (korean popular music) fans and k-pop idols. The study also aims to understand how gender and stereotypes affect the way parasocial relationships are formed and upheld. LÄS MER
2. Är alla broar brända? : En studie om skandalers påverkan på modeföretag och influencers
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie har undersökt cancelkulturen på sociala medier och hur detta påverkar företag respektive influencers. Syftet var att identifiera och skapa bättre förståelse för konsumenters interaktioner efter en varumärkesskandal och således jämföra konsekvenserna för de olika typerna av varumärken. LÄS MER
3. Stress och sociala medier : En enkätstudie om sambandet mellan stress och sociala medier
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Sociala medier används världen över och kan enligt mycket forskning vara en faktor till ökade stressnivåer hos individer som använder dessa. Denna undersökning syftade till att undersöka om det fanns ett samband mellan sociala medier och stress utifrån variablerna tid lagd på sociala medier och olika vanor individer har på sociala medier. LÄS MER
4. Hur VPN-tjänster matchar användarens förväntningar och problem kopplat till VPN-lösningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : VPN-teknologin är känd för att skydda användarens personliga integritet och säkerhet online. Genom att etablera en krypterad tunnel mellan användare och VPN-tjänstens server möjliggörs flera funktioner. LÄS MER
5. Val av Cookies : - En kvantitativ studie om förekomsten av privacy paradox och bounded rationality vid en användares val av cookies.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Data räknas idag som en av världens värdefullaste resurser. I takt med att internet har blivit mer etablerat och utökat sina användningsområden, har insamlingen av information om dess användare ökat. LÄS MER