Sökning: "Micro-influencers"
Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade ordet Micro-influencers.
21. Du Är Vad Du Delar : En kvalitativ studie i hur tre svenska mikro- influencers på Instagram ser på sin roll i och med kommersialiseringen
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Det digitala samhället kännetecknas av konstant utveckling och snabb föränderlighet, vilket har skapat rollen influencer: En person som används av företag och varumärken för att marknadsföra produkter eller tjänster. Denna studie fokuserar särskilt på influencerns egen bild av sitt yrke och genom att tematisera frågor utifrån teorier rörande kommersialisering, självpresentation, deltagarkultur och opinionsbildning. LÄS MER
22. Influencer Marketing : the characteristics and components of fashion influencer marketing
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The ad blocking hype has brought new challenges for fashion brands to be seen and heard. Therefore new marketing strategies have to be found. Since the usage of mobile devises increased and consumers spend more time on online social networks - influencer marketing had been found as a authentic marketing channel to reach the consumers. LÄS MER