Sökning: "Missnöje i företag"
Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden Missnöje i företag.
1. Effektiv kommunikation i stora företag : En studie om beräkningsingenjörers syn på den kommunikativa effektiviteten inom sin organisation
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : För att företag ska kunna ha en effektiv produktprocess krävs det att kommunikationeninom företaget sker på ett effektivt sätt. Organisationer kan dra stora fördelar genom att ha en välarbetad kommunikationssstrategi som fungerar bra i företaget. LÄS MER
2. Lärdomar från en digital transformation. En fallstudie av en organisatorisk förändring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att utvecklas som organisation krävs ofta förändring, speciellt i dagens samhälle där tekniken utvecklas i en allt snabbare takt. Många företag initierar förändringar för att bli mer digitaliserade, men en stor mängd av dessa förändringar misslyckas dock i många avseenden. LÄS MER
3. ”Vad kostar det och vad smakar det?” : En kvalitativ studie om budgetprocesser och synen på budgetlös styrning i transport- och logistikföretag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Budget är en av de centrala delarna inom ekonomistyrning och är vanligt förekommande i många företag. Trots det finns missnöje med budgeten kring att den är tidskrävande och det är svårt att förutspå framtiden. LÄS MER
4. Förstalinjechefers upplevelser av HR-funktionen och dess synliga roller : En kvalitativ studie inom kommunal verksamhet i Värmland.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Undersökningens fokus är att belysa upplevelser av just förstalinjechefer inom kommunal verksamhet då vi önskar söka en bättre förståelse för hur cheferna upplever HRs stöd för att eventuellt kunna förbättra HR som servicefunktion. Studien riktar in sig på kommunal verksamhet då mycket av de befintliga teorier och modeller som finns är baserade vinstdrivande företag och vi anser att det finns en kunskapsbrist inom området. LÄS MER
5. Service Recovery genom hantering av eWOM : En studie om svenska e-handelns modebransch.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Service Recovery genom hantering av eWOM - En studie om e-handelns modebransch. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Omar Aboukhaled & Viktor Oleandersson. Handledare: Akmal Hyder. LÄS MER