Sökning: "Negativa kundupplevelser"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Negativa kundupplevelser.

  1. 1. Gamification inom e-handel utifrån ett kundperspektiv : En studie om hur kunden upplever gamification inom en ehandelsverksamhet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Arvidsson Matsson; [2023]
    Nyckelord :Gamification; spelelement; kund; e-handel; kundupplevelse; tillit etik;

    Sammanfattning : Gamification kan definieras som användning av spelelement i icke-spelkontexter. Det huvudsakliga syftet till att implementera gamification i ett system är att använda spelmekanismernas egenskaper för att motivera vissa beteenden hos människor. LÄS MER

  2. 2. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Malin Sving; Katarina Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Customer focus; customer orientation; customer experience; customer needs; customer expectations; customer satisfaction; successful business; successful organizations; Kundfokus; kundorientering; kundupplevelse; kundbehov; kundförväntningar; kundtillfredsställelse; framgångsrika företag; framgångsrika organisationer;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser.  ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder?  ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter?   Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER

  3. 3. När självbetjäningsteknologier fallerar : En kvalitativ studie om hur kunden upplever åtgärdshanteringsprocessen vid ett självbetjäningsmisslyckande

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sanna Karlsson; Sofia Tjernberg; [2018]
    Nyckelord :Customer experience; Justice theory; Self-service technology; Self-service failure; Service recovery; Kundupplevelser; rättviseteori; Självbetjäningsteknologi; Självbetjäningsmisslyckande; Åtgärdshantering;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund - Den drastiska ökning beträffande utvecklingen av självbetjäningsteknologier de senaste decennierna, inte minst inom banksektorn, har medfört såväl möjligheter som utmaningar för användande kunder. En av dessa utmaningar är den frånvaro av mänsklig företagsinteraktion som tjänsteutövandet via dessa självbetjäningsteknologier medför vilket framförallt gör sig påtagligt i situationer av självbetjäningsmisslyckanden och en därefter påföljande åtgärdshanteringsprocess. LÄS MER

  4. 4. Kundresa : Integration mellan företagsägda kontaktpunkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Julia Vesterlund; [2017]
    Nyckelord :customer journey; company owned touchpoints; information; streamlining; kundresa; företagsägda kontaktpunkter; information; effektivisering;

    Sammanfattning : Företag tenderar att leverera meningsfulla kundupplevelser genom användning av kundresor. En kundresa föreställer ett händelseförlopp som innefattar kundens hela livscykel, från förköpsfas till efterköpsfas. LÄS MER