Sökning: "Olika - lika alla är unika"

Visar resultat 16 - 20 av 40 uppsatser innehållade orden Olika - lika alla är unika.

  1. 16. Med berättandets kraft : En kvalitativ studie om hur Storytelling kan stärka ett företags varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Viktor Rådh; Petra Aderlund; [2015]
    Nyckelord :Storytelling; Branding; Commercials; Brand Equity; Brand Identity; Storytelling; Varumärkesbyggande; Reklam; Brand Equity; Brand Identity;

    Sammanfattning : I vårt samhälle där produkter och tjänster blir allt mer lika räcker det inte längre att företagen har den senaste tekniken, det bästa priset eller den snyggaste designen. Konsumenter vill idag, utöver den fysiska produkten, även ha ett så kallat mervärde. LÄS MER

  2. 17. Du kan inte ta mig : När begåvade elever står utanför ramarna

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Lazer Renaud; [2015]
    Nyckelord :rektor; begåvade; ramfaktorer; ramfaktorteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa ökad kunskap om rektorers strategier för att utforma goda förutsättningar att likvärdigt bemöta begåvade elever i grundskolan. Jag använder mig av begreppet begåvade därför att jag i studien inte specifikt avser att urskilja högpresterande eller särbegåvade elever. LÄS MER

  3. 18. Vilken är den mest effektiva resursfördelningsstrategin för en manuell mix-modell monteringslina med fluktuerande efterfrågan : ETT RESURSFÖRDELNINGSFÖRSLAG TILL FÖRETAGET ASSA BASERAT PÅ SIMULATIONSMODELL I EXTENDSIM

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Franciska Kjellström; Isa Nedersjö; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppdragsbeskrivningen till detta kandidatexamensarbete kom från ASSAs verksamhet i Eskilstuna, med syfte att undersöka en av deras monteringslinor och komma med förbättringsförslag av resursfördelningen i linan vid olika produktionstakter. I ursprungsläget roterade en konstant arbetsstyrka på 11 montörer kring 13 möjliga arbetsstationer, oavsett fluktuationer i den dagliga efterfrågan. LÄS MER

  4. 19. Genuspedagogik i media- ett diskursivt slagfält : En diskursanalys av den svenska dags- och kvällspressens framställning av genuspedagogik.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Anna Hansson; [2014]
    Nyckelord :Discourse; discourse analysis; equality; gender education; media; preschool; power.; Diskurs; diskursanalys; förskola; genuspedagogik; jämställdhet; makt; media.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att studera hur genuspedagogik framställs i den svenska dags- och kvällspressen under åren 2012-2013.  Jag har använt mig av kvalitativ textanalytisk metod och har utifrån en diskursanalytisk ansats analyserat tio artiklar som på olika sätt förhåller sig till genuspedagogik i förskolan. LÄS MER

  5. 20. Sveriges alkoholparadox : En socialsemiotisk analys av Systembolaget och Iq:s kampanjfilmer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Hanna Carlsson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie baseras på den sociala semiotiken och idéen om att kunskap om sociala sammanhang och lämpliga sociala beteenden kan förstås som sociala genrer. Förmedlandet av den kunskapen ges genom olika texter där sociala situationer, individer och beteenden representeras. LÄS MER