Sökning: "Pedagogical games"

Visar resultat 6 - 10 av 59 uppsatser innehållade orden Pedagogical games.

  1. 6. Kommunikation mellan spelartypologier i multiplayerspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Martin Hansell; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Communication is a field of research that has been a core part of UX design for a while. In scientific literature communication is described as being a combination of several different psychic and physical events. Communication fulfills a number of pedagogical functions in humans. LÄS MER

  2. 7. Smart spel för smarta människor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Hanna Rudöfors; Martin Hesselgren Wallmark; [2023]
    Nyckelord :Autism spectrum disorder; augmented reality; daily occupation; prototype development; social interaction; serious games;

    Sammanfattning : The goal of this study is to design and evaluate a mobile augmented reality (AR) game application prototype to assist and motivate adults with autism spectrum disorder (ASD) to maintain a conversation and identify the necessary design aspects to achieve this. The problem is that people with autism can have difficulties with communicating with others and handling social situations, which makes it hard for them to make friends. LÄS MER

  3. 8. Ett kritiskt förhållningssätt till IKT och digitala verktyg i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare resonerar kring IKT, digitala verktyg och källkritik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Frohm Lisabeth; Albertsson Julia; [2022]
    Nyckelord :Activity triangle; digital tools; ICT; source criticism; preschool teacher.; Aktivitetstriangel; digitala verktyg; IKT; källkritik; förskollärare.;

    Sammanfattning : In today's society, the use of digital tools and social media is increasing. Therefore, we want to study how preschool teachers express their use of digital tools, and how they describe a source-critical approach in relation to children's usage of information communication technology (ICT). LÄS MER

  4. 9. Available virtual museums : Enabling a wider use of virtual museums through a template-based tool

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alexander Ros; [2022]
    Nyckelord :Virtual museum; digitalization; serious games;

    Sammanfattning : An emerging issue that has been made visible is the unequal opportunities for digitization among different sizes of museums. This extends also to when using virtual museums as a pedagogical tool or displaying a museum’s collection. LÄS MER

  5. 10. Omdesign av instruktioner till sällskapsspel för underlättad inlärning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellen Forslind; Ida Reithe Kindvall; [2021]
    Nyckelord :Instruktionsdesign; Spelregler; Informationsdesign; Inlärning;

    Sammanfattning : Sällskapsspel uppskattas av många. Det är en aktivitet som kan skapa gemenskap och bygga broar mellan generationer. Ett spels regelhäfte är viktigt både för att lära sig ett spel men också för att kunna lösa konflikter om meningsskiljaktigheter uppstår under spelets gång. LÄS MER