Sökning: "Pedagogical games"
Visar resultat 11 - 15 av 59 uppsatser innehållade orden Pedagogical games.
11. Kartan, eleverna och läraren : En undersökning av geografiundervisningen kring kartor och rumslig uppfattning och dess digitala inslag.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Geografin, kartan och vårt samhälle blir alltmer digitaliserade. Vi lever i en globaliserad värld och kan ta del av stora delar av världen genom våra olika digitala hjälpmedel hemma från soffan. LÄS MER
12. Null Reference Exception : Serious Games som lärverktyg för spelprogrammering.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : I denna artikel kommer vi att gå igenom hur man kan gå till väga med att skapa ett spel somhar syftet att lära ut spelprogrammering. Syftet är att undersöka hur lärandet avspelprogrammering hade kunnat förändras och göras mer tillgängligt genom att använda sigav så kallade Serious Games som undervisningsmaterial. LÄS MER
13. The Impact of Digital Games on English Vocabulary Learning in Middle School in Sweden (ages 9-12)
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : In recent years, the age of additional language learning has been lowered in school education. What separates current students from the previous generation, however, is the fact that they use modern technology, such as digital games, and this can be used as a teaching strategy. LÄS MER
14. Känslan säger att det är lika stor sannolikhet : Lärarstudenters kunskaper och uppfattningar om det matematiska området sannolikhetslära
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Dagens moderna samhälle är uppbyggt av olika sannolikhetsmodeller. Det kan innefatta allt från väderprognoser och försäkringar till att förutspå sannolikhetsmått i spel och lekar där slumpen gör sig påmind. LÄS MER
15. Digital teknik och game based learning samt gamification i de yngre åldrarna : En intervjustudie
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The aim of the study was to explore preschool teachers and preschool pre-service teachers approaches to gamification, game based learning and digital technology in early childhood education. The theoretical framework in the study is based on Mishra and Koehler's (2006) Technological Pedagogical and Content Knowledge (TPACK) theory. LÄS MER