Sökning: "Per Bertilsson"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Per Bertilsson.

  1. 1. The effect of navigability on e-commerce for students

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Wilma Petersson; Anna Kärrlander; Erik Bertilsson; Erik Hjalmarsson; Lukas Floberg; Martin Stenström; Per Melin; Viktor Valfridsson; [2023]
    Nyckelord :navigability; navigation; second-hand; web-shop;

    Sammanfattning : The consumer trend towards sustainable purchasing habits online has increased due to the environmental impact of the clothing industry. While second-hand shopping is a popular option, it is often avoided due to the perceived inconvenience. LÄS MER

  2. 2. PropTech : Ett modeord, men vad betyder det?

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Per Bertilsson; [2023]
    Nyckelord :PropTech; Digital transformation; Real Estate; PropTech; Digital transformation; Fastigheter;

    Sammanfattning : Begreppet PropTech, har sin uppkomst i samband med framväxten av digitalisering och teknologisk innovation inom fastighetssektorn. Under de senaste decennierna har det skett betydande framsteg inom informations- och kommunikationsteknologi, samt inom områden som dataanalys, molnteknologi och artificiell intelligens. LÄS MER

  3. 3. En undersökning av Epirocs Scope 3-utsläpp

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Daniel Bertilsson; Sandy Yousef; [2020]
    Nyckelord :GHG; emissions; Epiroc; production; manufacturing; GHG; utsläpp; Epiroc; produktion; tillverkning;

    Sammanfattning : En undersökning genomfördes för att hjälpa Epiroc att redovisa utsläpp från Scope 3 som till stor del kommer från leverantörstillverkning. Resultatet skulle levereras i form av utsläppsfaktorer som beskriver koldioxidutsläpp per vikt av ett material. LÄS MER

  4. 4. Student Perspectives of Social Media Brands: Facebook and Instagram : Factors Influencing Brand Success

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Johnsson Östergren; Linnea Alldrin; [2019]
    Nyckelord :Brand; Brand Identity; Brand Image; Brand Personality; Brand Perception; Brand Strategy; Brand Value; Brand Equity; User Image; Consumers; Factors of Success; Influence; Social Network; Social Media; Students.;

    Sammanfattning : Branding is an influential aspect a company can have to gain the attention of their customers. It is often said that, “Your brand is your promise to your customer”, because the brand is a confirmation that the product or service you are selling matches the expectations of the customer and their wants or needs (Grosdidier, 2012). LÄS MER

  5. 5. Djurskyddsinspektörernas checklistor : utvärdering av skalor

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Ida Bertilsson; [2017]
    Nyckelord :djurskyddsinspektör; checklista; skalor; hullbedömning; renlighet; fothälsa; social kontakt;

    Sammanfattning : Hållning av lantbruksdjur är vanligt förekommande runt om i världen och på grund av detta har olika lagar, förordningar och föreskrifter stiftas för att säkerställa en acceptabel nivå av vård och behandling av djur. I Sverige kontrollerar djurskyddsinspektörer att dessa lagar, förordningar och föreskrifter följs och under dessa kontroller följer djurskyddsinspektörerna checklistor ifrån Jordbruksverket. LÄS MER