Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Inlagd sill på salladsbuffén?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Maria Andersson; Caroline Lundstedt; [2012-10-03]
    Nyckelord :Fiskkonsumtion; hälsa; lunchrestaurang; Fiskmarknadskommunikation;

    Sammanfattning : Sill har haft stor betydelse för oss i Sverige historiskt som en viktig proteinkälla för folket. Fisk överlag är även en god källa till omega-3, D-vitamin, selen och jod. Tack vare sitt goda näringsinnehåll minskar bland annat risken för hjärt- och kärlsjukdomar. LÄS MER

  2. 12. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om hur två hotell arbetar med Corporate Social Responsibility och hur det kommuniceras ut till kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBS

    Författare :Latif Yasmin; [2012]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; kommunikationskanaler; hotellbranschen; kundensperspektiv;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur två hotell arbetar med CSR, hur CSR-arbetet kommuniceras mot kund och följaktligen hur kunderna uppfattar CSR-arbetet utifrån hur hotellen kommunicerar CSR-arbetet. Intresset för CSR väcktes första gången när jag började studera på universitetet. LÄS MER

  3. 13. Marknadsföring vid radikalt förändrade förutsättningar - En studie av svenska universitets marknadsföring mot utomeuropeiska studenter

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Wallman; Jens Dovander; [2011]
    Nyckelord :Studieavgift Strategi Marknadsföring Marknadskommunikation Utomeuropeisk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföring vid radikalt förändrade förutsättningar – En studie av svenska universitets marknadsföring mot utomeuropeiska studenter Bakgrund och problem:Riksdagen har beslutat att utomeuropeiska studenter ska betala för sin utbildning vid svenska universitet och högskolor från och med höstterminen 2011. Hur har detta påverkat marknadsföringsarbetet mot denna grupp studenter? Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera svenska universitets marknadsföringsarbete riktat mot utomeuropeiska studenter för att kunna utveckla en eller flera övergripande hypoteser vilka ska kunna testas i framtida forskning. LÄS MER

  4. 14. Framtidens marknadsföring : Sociala medier. Fungerar marknadskommunikation via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sebastian Johansson; Sigrid Windle; [2010]
    Nyckelord :facebook; marknadskommunikation; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Undersökningen syftar till att genom observationer av grupper i Facebook beskriva hurföretag i nuläget ska använder sig av denna kommunikationsmöjlighet. Med stöd av teorieroch datamaterial, leder mönster i kommunikationen fram till förslag hur företag kan förbättrasin kommunikation och genom detta nå fram till bättre resultat. LÄS MER

  5. 15. Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem Team Sportia är : En marknadsanalys av Team Sportia Uppsala

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Sikström; Sepideh Imani; [2008]
    Nyckelord :Identitet; image; marknadsföring; kommunikation; Team Sportia; kärnidentitet; marknadsanalys;

    Sammanfattning : Team Sportia Uppsala misstänker att de saknar en röd tråd i sin marknadskommunikation. Syftet med arbetet är att undersöka hur väl Team Sportia Uppsalas kundklubbsmedlemmars uppfattning om företagets image överensstämmer med identiteten företaget vill förmedla, med fokus på produktutbudet. LÄS MER