Avancerad sökning
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
11. Inlagd sill på salladsbuffén?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Sill har haft stor betydelse för oss i Sverige historiskt som en viktig proteinkälla för folket. Fisk överlag är även en god källa till omega-3, D-vitamin, selen och jod. Tack vare sitt goda näringsinnehåll minskar bland annat risken för hjärt- och kärlsjukdomar. LÄS MER
12. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om hur två hotell arbetar med Corporate Social Responsibility och hur det kommuniceras ut till kunden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBSSammanfattning : Uppsatsen handlar om hur två hotell arbetar med CSR, hur CSR-arbetet kommuniceras mot kund och följaktligen hur kunderna uppfattar CSR-arbetet utifrån hur hotellen kommunicerar CSR-arbetet. Intresset för CSR väcktes första gången när jag började studera på universitetet. LÄS MER
13. Marknadsföring vid radikalt förändrade förutsättningar - En studie av svenska universitets marknadsföring mot utomeuropeiska studenter
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Marknadsföring vid radikalt förändrade förutsättningar – En studie av svenska universitets marknadsföring mot utomeuropeiska studenter Bakgrund och problem:Riksdagen har beslutat att utomeuropeiska studenter ska betala för sin utbildning vid svenska universitet och högskolor från och med höstterminen 2011. Hur har detta påverkat marknadsföringsarbetet mot denna grupp studenter? Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera svenska universitets marknadsföringsarbete riktat mot utomeuropeiska studenter för att kunna utveckla en eller flera övergripande hypoteser vilka ska kunna testas i framtida forskning. LÄS MER
14. Framtidens marknadsföring : Sociala medier. Fungerar marknadskommunikation via Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Syfte: Undersökningen syftar till att genom observationer av grupper i Facebook beskriva hurföretag i nuläget ska använder sig av denna kommunikationsmöjlighet. Med stöd av teorieroch datamaterial, leder mönster i kommunikationen fram till förslag hur företag kan förbättrasin kommunikation och genom detta nå fram till bättre resultat. LÄS MER
15. Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem Team Sportia är : En marknadsanalys av Team Sportia Uppsala
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Team Sportia Uppsala misstänker att de saknar en röd tråd i sin marknadskommunikation. Syftet med arbetet är att undersöka hur väl Team Sportia Uppsalas kundklubbsmedlemmars uppfattning om företagets image överensstämmer med identiteten företaget vill förmedla, med fokus på produktutbudet. LÄS MER