Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 272 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. The everyday life of gangster rap

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Teodora Saveska; [2023]
    Nyckelord :Rap; Gangster rap; young people; social bond theory; labeling theory; social identity theory; social capital; cultural capital; economical capital; subculture; crime; violence; weapons; drugs; sex; we them.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Rap music has been controversial ever since the music genre took off. Themes such as violence, drugs and aggression have been themes portrayed in the genre since a long time ago. LÄS MER

  2. 22. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Stenman; Liisa Vinter; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; generation Z Gen Z ; attractive work; urbanization; Empolyer branding; Generation Z Gen Z ; urbanisering; attraktivt arbete;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER

  3. 23. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Engström; Nike Bergman; [2023]
    Nyckelord :Place branding; green place branding; place image; place identity; place communication; place physics; place word-of-mouth; Place branding; grön place branding; platsimage; platsidentitet; platskommunikation; place physics; place word-of-mouth;

    Sammanfattning : Forskningsproblem -  Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER

  4. 24. The interplay between employer branding and place in the Swedish IT sector : Potential employees' perceptions of place as part of the employer value proposition

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Janine Gracia; [2023]
    Nyckelord :employer branding; employer value proposition; external employer branding values; location; place; place attachment;

    Sammanfattning : Purpose: To explore the interplay between employer branding and place within the Swedish IT sector. To answer the purpose of the study, two research questions have been developed. LÄS MER

  5. 25. #ÄlskaÅre : En explorativ undersökning av Åredalens attraktivitet och livet där

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Maja Markiewicz; [2022]
    Nyckelord :flyttströmmar; push-pullfaktorer; Åredalen; livsstilsmigration; place branding;

    Sammanfattning : .... LÄS MER