Sökning: "Pringles"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Pringles.

  1. 1. Är alger framtidens snacks?

    M1-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master); Lunds universitet/Livsmedelteknisk högskoleutbildning - YTH

    Författare :Mikael Johansson; Carolin Hevelius; [2021]
    Nyckelord :Alger; sockertång; makroalger; chips; Pringles; potatis; näringsämnen; B12; stärkelse; livsmedelsteknik; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : En nyckel för att uppfylla klimatförändringsmålen är att producera mer mat från havet. Detta kan vara ett viktigt bidrag till livsmedelssystemet för jordbruket eftersom åkermarken är begränsad. Med en växande befolkning som behöver mat finns det bara inte tillräckligt med åkermark. LÄS MER

  2. 2. Everyone Prefers a Loyal One! : The Effect of Multisensory perceptions on Brand Experience and Brand loyalty: Case of Pringles Potato Chips

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Mahtab Habibi Savadkouhi; Ruben Herman Jut; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Vad kostar det att marknadsföra sig gratis?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Tommy Säl; Kristian Persson; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; sociala bruset; sociala medier; Facebook; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med vår studie vill vi belysa de potentiella nackdelarna som finns med att marknadsföra sig som företag via Facebook. I och med webb 2.0 och den sociala revolutionen, där alla kan dela med sig av vad de vill när de vill, så ökar mängden data så pass mycket att markandsförare måste lära sig hantera detta. LÄS MER

  4. 4. Brand Licensing : Once you pop you can’t stop: When brand licensing goes too far

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Kirill Dementev; Yuliya Lukyanchenko; Cecilia Emilsson; [2011]
    Nyckelord :Brand licensing; brand extension; Pringles; brand equity; branding; brand associations; perceived quality; likelihood to buy; correlation analysis; quantitative; Jönköping University;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate consumer’s attitude towards licensed products in relation to the parent brand, with respect to perceived quality, likelihood to buy and associations’ transferability. Background: Brand licensing has become one of an increasingly popular ways of stretching a brand into new product categories to reach more consumers in new markets. LÄS MER