Sökning: "Pupils reading development"

Visar resultat 16 - 20 av 226 uppsatser innehållade orden Pupils reading development.

  1. 16. Exploring the Correlation Between Reading Ability and Mathematical Ability : KTH Master thesis report

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Richard Sol; Alexander Rasch; [2023]
    Nyckelord :Reading ability; Mathematical ability; Model optimization; Eye-tracking; Correlation between mathematics and reading; Machine-learning models; Reading Fluency; Reading comprehension; Formative assessment; Ordinal Regression; Spearman’s correlation coefficient; Grid search.; Läsförmåga; Matematisk förmåga; Modelloptimering; Ögonspårning; Korrelation mellan matematik och läsning; Maskininlärningsmodeller; Läsflyt; Läsförståelse; Formativ bedömning; Ordinal regression; Spearmans korrelationskoefficient; Rutnätssökning.;

    Sammanfattning : Reading and mathematics are two essential subjects for academic success and cognitive development. Several studies show a correlation between the reading ability and mathematical ability of pupils (Korpershoek et al., 2015; Ní Ríordáin & O’Donoghue, 2009; Reikerås, 2006; Walker et al., 2008). LÄS MER

  2. 17. Teachers' perceptions and experiences of reading aloud in the early years EFL classroom.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dorentina Mavriqi; Farah Alkaaby; [2022]
    Nyckelord :Reading aloud; language development; teachers’ experiences; teacher perception; motivation; benefits; discussions;

    Sammanfattning : Reading aloud can be viewed as an effective teaching strategy that allows pupils to improvetheir English language skills while also increasing their enthusiasm for learning and assistingthem in constructing their own reading paths. The purpose of this study is to investigateteachers' perceptions and experiences of reading aloud in English, as well as their opinions onthe effects that reading aloud has on pupils' language development. LÄS MER

  3. 18. Challenging the straight line : Opening a new space for LGBTQ literature in the EFL classroom through a queer phenomenological reading of young adult literature

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Eric Ask Josefsson; [2022]
    Nyckelord :Queer phenomenology; Queer phenomenological pedagogy; young adult literature; reader response; LGBTQ ; normativity; upper secondary school; EFL classroom;

    Sammanfattning : This thesis aims at analysing the novel History Is All You Left Me by Adam Silvera using a queer phenomenological lens in order to reveal to what extent it depicts aspects of sexuality, consent and relationships in a non-heteronormative way. Furthermore, the thesis discusses different ways of making visible the effects of normativity on student’s learning and development through the proposed queer phenomenological pedagogy. LÄS MER

  4. 19. "Jag har en elev som läst samma bok i tre år" : En interventionsstudie i tystläsning i årskurs 6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lova Magnusson; Wiidh Fanny; [2022]
    Nyckelord :tystläsning; mellanstadiet; stöttning; självbild; utvecklingszon; läslust; attityd; läsmiljö.;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to examine what leads to some students reading while others won’t and how students self-concept is related to their literacy development. The students' perception and attitudes to the silent reading affect their reading situation, therefore we asked: “What do the non-readers need to get more involved?”. LÄS MER

  5. 20. Högläsningens påverkan på elevers språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therese Johansson; Ellinor Nilsson; [2022]
    Nyckelord :högläsning; ordförråd; språkutvecklande undervisning; årskurs f-3;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att ta reda på vilka arbetssätt som gynnar elevers språkutveckling och vilka språkliga kunskaper lärare anser att eleverna utvecklar. Studien syftar även till att ta reda på varför lärare väljer att arbeta med just högläsning. LÄS MER