Sökning: "SPORTS PERIOD"
Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade orden SPORTS PERIOD.
1. Predicting Counter-Strike Matches using Machine Learning Models
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : Sports betting is a widespread industry where predictive modeling play a big role. The goal of this thesis is to explore the possibilities of machine learning within the realm of e-sport prediction. The data used for this thesis is publicly available data was recorded over a three year period. LÄS MER
2. VAD KAN HA ETT STÖRRE NYHETSVÄRDE ÄN FOTBOLLEN? En kvantitativ innehållsanalys av svensk morgon och kvällspress under fotbolls-VM i Qatar 2022 och fotbolls-VM i Ryssland 2018
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary The media plays a vital part of today's society and has a self-proclaimed responsibility to report what is seen as important for the citizens. The news media is also the biggest source of information for most of the population. LÄS MER
3. "Hungrig varg jagar bäst?" : En kvalitativ studie om manliga kampsportutövares syn på och erfarenhet av drastisk viktminskning inom svensk seniorelit
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanikSammanfattning : Aim: The purpose of this study is to examine male martial arts athletes' views on and experiences of drastic weight loss as well as how the athletes believe it affects their sports performance. The following research questions were used to answer the aim of the study: 1. LÄS MER
4. En individuell kvinna mot ett lag av män : En kvantitativ innehållsanalys av Sportbladets innehåll på Instagram i relation till genus
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study's aim and purpose was to investigate how the Swedish tabloid Sportbladet presentation of female and male athletes could differ on their Instagram page. A quantitative content analysis was used as the method to analyze the 343 posts during a four month period starting in January 1st 2022 to April 30th 2022. LÄS MER
5. David mot Goliat : En kvalitativ studie om sponsring av låg och hög mediebevakad elitidrott för SMEs
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Sponsring är en väsentlig del för företag och ett sätt för dem att nå ut till sina konsumenter genom varumärkesexponering. Genom idrottssponsring har företag därmed möjligheten att bemöta en större publik under en längre period. LÄS MER