Sökning: "Sin Lemon"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Sin Lemon.
1. Ljus, Kamera, Partiskhet : En kritisk diskursanalys om framställandet av The Writers Strike 2007–2008 och 2023 i amerikansk press
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Studiens syfte är att bidra till att beskriva hur tidningarna The New York Times, The New York Post och The Hollywood Reporter har rapporterar om manusförfattarstrejken i Hollywood som var 2007–2008 och den som var 2023, kontra hur de tidningarna har förändrats i deras rapportering. Uppsatsen utgår från Norman Faircloughs kritiska diskursanalys som både teori och metod, samt användning av komparativ metod. LÄS MER
2. Immigranters upplevelser om postpartumdepression : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Postpartumdepression är ett globalt förekommande fenomen, ungefär 20 procent av immigranter lider av sjukdomen. Det behövs mer kunskap kring postpartumdepression hos immigranter. LÄS MER
3. Organizational culture's role in the integration phase of M&A transactions : A case study based on recent transactions
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The term mergers and acquisitions (M&A) is a collective name for a certain type of financial transaction, in which two organizations become a single entity (Rosenthal 2002, Seo & Hill 2005, Silhan 1994). In the post-M&A transaction process, the phase of integrating the organizations together emerges. LÄS MER
4. "Men vill du ha lite kaffe?" : "En diskursanalys av förskollärares tal om svåra och känsliga samtal med vårdnadshavare.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Denna studie avser att bidra med kunskap om vad förskollärare identifierar som svåra och känsliga samtal med vårdnadshavare. Studien är baserad på fyra semistrukturerade intervjuer med förskollärare. LÄS MER
5. Paketering av tequila : Vilka typer av representationer förekommer i paketeringen och marknadsföringen av tequila i Mexiko, USA och Sverige och vad säger det om respektive marknader?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie är en visuell semiotisk analys av tre olika märken av tequila i tre olika länder och hur deras flaskor presenteras och representeras visuellt. Studien tittar på de mest sålda tequilaflaskorna i respektive land och genom det kanske man förstår vad det säger om det landet och deras förhållande till tequila men även Mexiko. LÄS MER