Sökning: "Skills supply"

Visar resultat 11 - 15 av 153 uppsatser innehållade orden Skills supply.

  1. 11. Implementation of a WMS through a value co-creation lens : A Qualitative Study Of Valueco-Creation From A Company Perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karen Mendoza Albornoz; Emerald Baldove Orsander; Isabelle Thoong; [2023]
    Nyckelord :Warehouse Management System WMS ; Value co-creation; resource integration; customer; supply chain; SCM; implementation; challenges; actors; information management; supply chain management;

    Sammanfattning : Background: Today most companies strive to offer logistics services in a highly competitive market. In the ecommerce sector a WMS is a crucial element since these systems can handle different amounts of volumes. Implementing such a system can contribute positively to the value creation. LÄS MER

  2. 12. Sustainability-oriented Business Model: An Analysis of Sustainable Practices in the Context of a Luxury Hotel

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Kiesha-Marie Min Yi Chong; [2023]
    Nyckelord :Hotel Industry; Luxury Hospitality; Practice Theory; Sustainable Business Model; Sustainability Initiatives; Sustainable Luxury;

    Sammanfattning : Due to various ongoing environmental crises, there is an urgent need for sustainable solutions and initiatives, as it has become an imperative criterion for businesses to include in their operations. Further, the hospitality sector is a multibillion-dollar industry and has a great impact on not only the economy, but the environment as well. LÄS MER

  3. 13. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Engström; Nike Bergman; [2023]
    Nyckelord :Place branding; green place branding; place image; place identity; place communication; place physics; place word-of-mouth; Place branding; grön place branding; platsimage; platsidentitet; platskommunikation; place physics; place word-of-mouth;

    Sammanfattning : Forskningsproblem -  Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER

  4. 14. Vad kan avgöra att specialistsjuksköterskor inom anestesi- och operationssjukvård stannar kvar på samma arbetsplats under en längre tid? : En kvalitativ intervjustudie med fokusgrupper

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Veronica Dahlgren; Anna-Karin Elisabet Jonsson Sihlén; [2023]
    Nyckelord :Competence supply or Supply of skills; Group interviews; Nurse anesthetists; Operating room nurse; Stay at work; anestesisjuksköterska; fokusgrupp; kompetensförsörjning; operationssjuksköterska; stanna kvar;

    Sammanfattning : Regionerna står inför ett stort problem med brist av specialistsjuksköterskor och svårighet att behålla kompetens för att klara framtidens utmaningar. Bristen på specialistsjuksköterskor inom anestesi- och operationssjukvård kan bli kostsamt och ett stort problem då många planerade operationer ställs in och patienter drabbas. LÄS MER

  5. 15. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Josefine Andersen; Linus Brink; [2023]
    Nyckelord :Konkurrenskraft; strategi; livsmedelsstrategi; mjölksektor; kartläggning; policy; marknad; svensk mjölkproduktion;

    Sammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER