Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 166 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hållbar outsourcing : En kvalitativ studie om hur svenska företag arbetar för att uppnå miljömässig hållbarhet i de outsourcade delarna av försörjningskedjan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Rönnqvist; Julia Sjödin; [2023]
    Nyckelord :Outsourcing; försörjningskedja; hållbarhet; miljömässig;

    Sammanfattning : Hållbarhet är ett viktigt ämne i dagens samhälle med tanke på de globala utmaningar som världen står inför, såsom exempelvis klimatförändringar och hållbart resursutnyttjande. Outsourcing är en populär affärsstrategi bland företag som kan resultera i att flödeskedjan blir mer komplicerad. LÄS MER

  2. 2. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Filippa Larsson; Eric Parsmo; Wilma Forssander; [2023]
    Nyckelord :influencers; influencer-marketing; sociala medier; Generation Z; förtroende; klädbranschen; impulsköp;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander  Titel: Effekten av influencer-marketing   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp  Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER

  3. 3. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  4. 4. Från soffan till kontoret : En intervjustudie om chefers upplevelser av att tillämpa en hybrid arbetsform i samband med att det påtvingade distansarbetet avvecklats

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Wilma Björck; Hanna Weberyd; [2023]
    Nyckelord :Management control systems; management tools; change management; hybrid work; Verksamhetsstyrning; styrverktyg; förändringsarbete; hybridarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: När covid-19 plötsligt drabbade världen förändrades arbetssätt och branscher fundamentalt då distansarbete blev en påtvingad arbetsform. Uppmärksammande fördelar med arbetsformen medför en förväntan att distansarbete ska bli varaktig i den postpandemiska eran. LÄS MER

  5. 5. Vilka motiv finns för att implementera hållbarhetsredovisning : Ett arbete om motiven kring hållbarhetsrapportering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Axel Fors; William Nordquist; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhetsredovisningen är något som blivit allt vanligare hos fastighetsföretag runt om i samhället. Till följd av förändringarna är dagens redovisning påväg att bli inaktuell, konsulter och revisionsföretag poängterar därför att hållbarhet och CSR kan bli lönsamt ur ett långsiktigt perspektiv. LÄS MER