Sökning: "Sociala medier föreningar"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Sociala medier föreningar.

  1. 1. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  2. 2. AI nu och då : Användningen av AI inom olika branscher under år 2011 och 2021

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Madeleine Pihlström; [2022]
    Nyckelord :informatik; artificiell intelligens; AI;

    Sammanfattning : Målet med artificiell intelligens (AI) är att uppnå teknik som beter sig likt människans sätt att tänka och agera. Något som kan ses under AI:s utveckling är att fokus har skiftat i dess användning sedan dess uppkomst under 1950-talet. LÄS MER

  3. 3. Bryggan från magkänslan till hjärnkontoret : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar, med hjälp av digital marknadsföring, skulle kunna öka antalet medlemmar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Eriksson; Markus Freberg; [2022]
    Nyckelord :Sports Association; Non-profit organizations; Digital Marketing; Social Media; Word-of-Mouth.; Idrottsförening; ideella föreningar; digital marknadsföring; social media; Word-of-Mouth.;

    Sammanfattning : Idrottsföreningar upplever idag en negativ trend som berör avhoppsproblemtik bland idrottsföreningarnas medlemmar. Tidigare studier behandlar främst denna avhoppsproblemtik ur perspektivet av barn- och ungdomar. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetskommunikation som verktyg : Hur tryck från intressenter inverkar på ridsportföreningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ann-Sofie Johansson; Fanny Lund Ödmark; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; non-profit associations; stakeholders; sustainability communication; sustainability reporting; Hållbarhet; ideella föreningar; intressenter; hållbarhetskommunikation; hållbarhetsarbete;

    Sammanfattning : Alla behöver vara med och bidra till hållbar utveckling. Under senare tid har det blivit allt viktigare att arbeta kring hållbarhetsfrågor för att främja hållbar utveckling. I tidigare forskning har det framkommit att organisationer som använder intressentengagemang i hållbarhetsredovisningen kan utvinna fördelar. LÄS MER

  5. 5. KBT-psykoterapi via videosamtal : Vilka attityder har KBT-behandlare i Sverige till psykoterapi som förmedlas via videolänk?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Mattias Norlin; [2020]
    Nyckelord :KBT; psykoterapi; videoterapi; digital hälsa; digital psykologi. CBT; psychotherapy; videoconferencing psychotherapy VCP ; Clinical video teleconferencing CVT ; telepsychology.;

    Sammanfattning : KBT-terapi har de närmaste åren alltmer utförts via videosamtal, även kallat videoconferencing  psychoterapy (VCP) i privat och regional vård i Sverige som spridits ytterligare under pandemin covid-19.  Syftet var att undersöka KBT-behandlares åsikter om VCP. LÄS MER